Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Varukorgen visar rubriktexten: “Summa (ex.moms)”…

pmg67
Jr. Member

Total Posts:  28
Sveg, Sweden

Jag har problem med att rubriktexten: “Summa (ex.moms)” visas trots att priset som skall visas är satt till inkl moms, och att priset ocksÃ¥ visas helt korrekt inklusive moms?

Går detta att ändra? I så fall hur? Var? Någon språkfil som spökar kanske?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Magnus_AA
Jr. Member

Total Posts:  9

Det är inte språkfilen, utan någon av alla templatefiler som geggar till det. Amerikanarna visar alltid priset utan moms och då ska hela världen också göra det, tycker dom.
får du korrekt momsvisning även i PDF och i email?

Magento Community
Magento Community

pmg67
Jr. Member

Total Posts:  28
Sveg, Sweden

Ok, tack för infon, får söka vidare då? I mejlbekräftelserna visas moms ok.

Var kan jag ändra språk i mejlbekräftelser?

“Thank you for your order from Skohornet. You can check the status of your order by logging into your account. If you have any questions about your order please contact us at or call us at (555) 555-0123 Monday - Friday, 8am - 5pm PST.

Your Invoice #100000002 for Order #100000014”

samt…

“Billing Information:”, “Shipping Information:”, “Payment Method:”, “Shipping Method:”

Magento Community
Magento Community

AKA_KALLE
Jr. Member

Total Posts:  19

pmg67 - 13 May 2010 04:29 AM

“Thank you for your order from Skohornet. You can check the status of your order by logging into your account. If you have any questions about your order please contact us at or call us at (555) 555-0123 Monday - Friday, 8am - 5pm PST.

samt…

“Billing Information:”, “Shipping Information:”, “Payment Method:”, “Shipping Method:”

Hittade du någon lösning på detta? Sitter med samma problem nu, står ex. moms överallt trots att det är ink

Magento Community
Magento Community

AKA_KALLE
Jr. Member

Total Posts:  19

pmg67 - 13 May 2010 04:29 AM

samt…

Hittade du någon lösning på detta? Sitter med samma problem, står Summa (ex.moms) överallt trots att det är ink.moms

Magento Community
Magento Community

pmg1967
Jr. Member

Total Posts:  2

AKA_KALLE: Jag har tyvärr inte hittat någon lösning på detta.

Magento Community
Magento Community

graphic_dev
Member

Total Posts:  52

Jag ändrade

"Subtotal","Summa (ex.moms)"
till
"Subtotal","Delsumma"
i filen Mage_Checkout.csv, så nu står det delsumma istället för summa (ex.moms).

Jag skulle säga att översättningen är fel. Subtotal översätts till delsumma. Delsumma kankse alltid innebär att det är exklusive moms i USA, men vid försäljning mot konsumenter i Sverige innebär det alltid att det är inklusive moms. Så ändra språkfilen så borde det vara löst.

EDIT: Men rätta mig gärna om jag har fel…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top