Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Comencem la traducció! 

Snamor
Jr. Member

Total Posts:  5

Hola a tots.

Soc el nou co-responsable de la traducció de magento al català. Hem començat la traducció al català però hi ha bastanta feina. Si algú s’anima pot fer suggeriments a l’apartat de traduccions o bé si algú vol traduir arxius complerts que ho digui així ens els repartim. També agraïm correccions si hi ha alguna falta en les frases traduïdes.

I a veure si de pas comencem a donar-li vida a aquest fòrum també! wink

Salut!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

ivax23
Jr. Member

Total Posts:  24

Hola,

www.elblogdemagento.com també col·laborarà en la traducció al català. Ens hauríem de començar a repartir els arxius.

Fins ara!

Magento Community
Magento Community

jesteve
Jr. Member

Total Posts:  10
Barcelona. Catalonia. Spain

Hola,

Nosaltres també estem interessats a tenir magento traduït al català el més aviat millor i en col·laborar activament per aconseguir-ho. Hem intentat contactar per la missatgeria interna de Magento amb Peppo Massagué i snamor, actuals coordinadors de la traducció sense obtenir cap resposta fins ara.

Tampoc al blog de www.elblogdemagento.com que comentes he vist cap referència a la traducció al català.

Penso que podríem directament fer la traducció de la versió 1.1 i utilitzar per traduir un dels dos nous mètodes online enlloc de fitxers CSV amunt i avall. Encara que m’he fixat que la string list del català per Magento 1.1 és molt més curta que la de les altres llengües (actualment 4406 strings) . No sé com es pot actualitzar, si es cosa dels coodinadors.

Magento Community
Magento Community

Snamor
Jr. Member

Perdoneu per no haver contestat, ara anava a fer-ho però se m’ha acudit mirar el fòrum abans, o sigui que us contesto aquí.

Teniu raó, ara ho he mirat i fa pocs dies que ja disposem de les “String List” per a traduir la versió 1.1. Sembla que en aquesta part només s’afegeixen les cadenes a traduir noves ( o sigui 75 cadenes noves ) per tant ho podem traduir tot.

Si voleu fer traduccions inline jo haig de donar el vist i plau un per un ( sinó no es guarda ). Si es tradueix amb els CSV jo ho puc pujar directament.

Ho podem fer com vulgueu.

Magento Community
Magento Community

jesteve
Jr. Member

Teniu raó, ara ho he mirat i fa pocs dies que ja disposem de les “String List” per a traduir la versió 1.1. Sembla que en aquesta part només s’afegeixen les cadenes a traduir noves ( o sigui 75 cadenes noves ) per tant ho podem traduir tot.

Be, si mires les altres llengües (per ex. español) a la “String List” per a traduir la versió 1.1 n’apareixen moltes més cadenes (4000 i pico). El que em fa sospitar que els fitxers de partida per traduir el català no són complerts, tant el package que es pot descarregar com els fitxers que et trobes a l’instal.lar magento.

No sé si l’Snamor o el Peppo, com a coordinadors de la traducció poden esbrinar i actualitzar els fitxers a traduir.

Si voleu fer traduccions inline jo haig de donar el vist i plau un per un ( sinó no es guarda ). Si es tradueix amb els CSV jo ho puc pujar directament.

Bé, com que hem de fer la traducció des de 0, pot ser més convenient fitxers CSV. I més endavant anar-la afinant amb les 2 eines on-line. Una manera còmode de fer-ho és agafar els CSV de la traducció castellana i fer-ho a sobre d’ella, canviant el castellà pel català, pq així anem més guiats.

Llavors cal:

- Aclarir d’on agafar els fitxers CSV complerts per traduir la 1.1

- Saber qui participarà i repartir la feina. No sé si per fòrum és molt pràctic fer-ho, jo prefereixo email, però ho podem intentar. Que postegi tothom q estigui interessat en aq mateix fil. Per ara, que jo sàpiga, som 2: Snamor i jo (ben bé jo no, sinó la traductora de Zikzakmedia).

Nosaltres com a molt tard ens hi hem de posar d’aquí una setmana.

Magento Community
Magento Community

Snamor
Jr. Member

Hola a tots!

Ho he estat mirant i sembla que encara que digui 75, quan baixes els CSV de la versió 1.1 sembla que hi ha els arxius complerts ( suposo que els de la versió 1.0 amb 75 entrades més ). Segurament a les altres llengües hi ha més de 4000 entrades perquè al baixar-les ajunta els CSV de la versió 1.0 amb la versió 1.1 i en fa nomes un. Al tornar-les a pujar no deu fer distinció i ho puja tot, quedant com a resultat el total de traduccions.

És per això que crec que és millor traduir primer la versió 1.0 i llavors al baixar els arxius de la versió 1.1 nomes ens en quedaran 75 i a més tindrem les dues versions diferenciades ( per si algú encara fa servir la 1.0).

Si voleu traduir on-line jo miraré de donar el vist i plau, però millor si em feu saber quins mòduls heu traduït, ja que l’aplicació no m’ho diu i haig de buscar dins dels 4000 registres…

Sinó abans de començar em podeu dir el CSV que voleu traduir, i jo us diré si hi ha algú altre que l’estigui traduint ja.

En teoria som 3 a traduir. A veure si algú més s’hi apunta i ho podem enllestir ben aviat.

Magento Community
Magento Community

jesteve
Jr. Member

D’acord, nosaltres ens posem a traduir aquest fitxers:

Mage_CatalogRule.csv
Mage_Customer.csv
Mage_Page.csv
Mage_Payment.csv
Mage_ProductAlert.csv
Mage_Sales.csv
Mage_Shipping.csv
Mage_Core.csv

Em sembla que són els que inclouen més textos del frontend que és el que corre més pressa.

Intentarem ajustar-nos a la guia d’estil de softcatala. Us recomano que us la llegiu abans de traduir per tal de fer una traducció més homogènia i de millor qualitat:

http://www.softcatala.org/projectes/eines/guiaestil/guiaestil.htm

Magento Community
Magento Community

jesteve
Jr. Member

Només anunciar-vos que Magento 1.0 ja està al 100% traduit al català.

http://www.magentocommerce.com/langs/48/ca_ES/10

I que us podeu descarregar la traducció mitjançant Magento Connect:

http://www.magentocommerce.com/extension/358/magento-community-modules--catalan-catalonia-language-pack

La mateixa traducció us serveis per Magento 1.1 (encara que falten pocs termes per traduir). Esperem que els tècnics de Varien arreglin els problemes tècnics en la gestió de traduccions per pujar la 1.1 i acabar-la (les dades del 100% que apareixen actualment són incorrectes, i els strings que hi apareixen estan duplicats).

Jordi

Magento Community
Magento Community

danim
Jr. Member

Hola,

Soc nou per aqui i no se molt bé on reportar-ho, pero hi ha una traducció al català a l’arxiu Mage_Media.csv que trenca la pantalla d’articles descarregables. Els apostrofs de la traducció al catala provoquen un error de Javascript que fa que no es puguin adjuntar exemples i enllaços als productes.

Com a solució ràpida he substituit els apostrofs per accents i la pantalla ja funciona.

Ho dic per si algu s’hi troba

“This content requires last version of Adobe Flash Player. <a href=""%s"">Get Flash</a>","Aquest contingut requereix l’última versió d’Adobe Flash Player. <a href=""%s"">Descarrega Flash</a>”

salutacions!

dani

Magento Community
Magento Community

jrosell
Jr. Member

Barcelona

Perdoneu la meva ignorancia… Com es gestiona el multi-idioma a magento?

Magento Community
Magento Community

jrosell
Jr. Member

Barcelona

Merci.
Avui he instal·lat la versió 1.4.1.1 de Magento.
Fins aquina versió està traduida al català?
Creieu que softcatalà ens podria ajudar?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top