Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

nieuw met magento en overzicht mogelijkheden

behosted
Jr. Member

Total Posts:  1

Heb al enkele installs gedaan met magento om de install wat te leren kennen.
Ziet er proper uit, geheel mee met web2.0 gebeuren, en een grote dev base die nieuwe extensions maakt.

Nu ik zit al een tijdje met een bepaald concept van webshop/producten in mijn hoofd, en met Magento zou dit volgens mij moeten lukken.

Nu jullie zijn allemaal al wat meer, of zelfs heel veel, op de hoogte van alle mogelijkheden dus mss kunnen jullie me snel zeggen dit bestaat al met die of die plugin, of daarvoor moet ik een Magento dev’r inschakelen.

De webshop die ik voor ogen heb bestaat eigenlijk uit 2 shops, 1 zichtbare voor b2c en 1 b2b, de b2b mag nergens gelinkt zijn, dus dit mag gerust achter een beveiligde pagina zijn, daar de prijzen voor b2b verschillend zijn van b2c.

De producten die verkocht worden zijn niet van ons, laat ons zeggen dat dit kunstobjectjes zijn, klanten kunnen deze kopen, maar wij versturen zelf niks, ook doen wij niet aan online betalingen! bij de bestel procedure moet de klant kunnen kiezen in welke winkel hij dit wil gaan afhalen (op een of andere leuke en snelle manier moet klant de dichtsbijzijnde winkel kunnen kiezen).
Als de bestelling is afgerond moet de winkelier een mail krijgen met de bestelling en kan deze de klant verwittigen of deze in stock is, of wanneer hij deze kan komen afhalen,… lijkt mss wat omslachtig, maar is gewoon een extra service die wij aanbieden voor de winkeliers.

Nu, hierbij is het belangrijk dat we een overzicht hebben van welke kunstenaar welk werkje hoeveel keer verkocht is, omdat deze na x aantal tijd hiervoor vergoed wordt. Dus dit moet zeer goed te zien zijn voor ons en mss ook voor de kunstenaar zodat we op tijd en stond correcte afrekeningen kunnen maken.

Voor de b2b site, dit is waar de winkeliers de kunstobjectjes kunnen kopen bij ons, dit uiteraard aan winkeliersprijzen, en zij moeten op voorhand al producten kunnen zien die pas binnen 2weken op de b2c site te zien zullen zijn, zodat bij de launch er een stock is in de winkels.

Wat we ook willen zijn enkele statische paginas op de main site, zoals een aanmeld formulier voor kunstenaars, overzicht van de winkels met hun contactgegevens,… nu dit zouden we zelf kunnen maken en voor de shop dit includen, maar zou leuker zijn mocht alles in 1 zijn.

Heb nog een hoop vragen maar mocht hier al enkele positieve antwoorden op zijn met modules die we zeker eens moeten bekijken en testen, dan doen we verder met magento en komen de rest van de vragen wel vanzelf.

Alvast bedankt

Jeroen

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top