Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

BTw berekening verzendkosten fout

Battum
Jr. Member

Total Posts:  5

Zoals uit bijgaande plaatjes blijkt zit het nog steeds fout met het BTW berekenen.
De verzendkosten staan op VAST en op € 5,00. Alle prijzen staan op INCLUSIEF BTW.

Bij 1 artikel in de winkelwagen geeft Magento verzendkosten ad € 4,99 aan; bij 2 of meer artikelen wordt het de gewenste € 5,00.

Wat kan ik doen om dit te omzeilen?

Ik gebruik Magento 1.4.0.1

Hulp wordt zéér gewaardeerd!
Peter

File Attachments
BTW-fout.pdf  (File Size: 201KB - Downloads: 232)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Is niet te omzeilen. Dat is een fout in de manier hoe magento de boel berekent. Iedere regel/subtotaal wordt afzonderlijk afgerond ipv alleen het eindtotaal. Het stond op de lijst om te repareren maar dat is kennelijk nog niet gelukt. Even uitzingen dus.

Magento Community
Magento Community

Battum
Jr. Member

Total Posts:  5

Begrijp ik niet: ik geef aan verzendkosten van € 5,00, wat moet Magento dan nog afronden?
Ik heb ook al € 5,0050 geprobeerd; werkt ook niet.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Om precies te zijn je geeft aan verzendkosten 5,00 euro INclusief BTW. Het volgende is er aan de hand.

5,00 euro inclusief BTW leest magento als 4,2016 exclusief btw om de BTW te berekenen. Dit geeft 4,2016 x 1.19 = 4,99

Dat het met twee artikelen wel lukt laat zien dat er nog iets niet klopt in de berekening. Ik zou even een bugreport maken zodat het opgelost kan worden.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

http://www.magentocommerce.com/bug-tracking/issue?issue=8756

Je bent kennelijk niet de enige

Magento Community
Magento Community

JOFA
Jr. Member

Total Posts:  12

Is hier al een oplossing voor ??

verzendkosten van €2.51 ziet er best een beetje raar uit smile

Verder ben ik zeer in mijn nopjes met Magento , ben blij dat ik de overstap van Zen Cart heb gemaakt.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top