Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

ny til magento

zymex
Jr. Member

Total Posts:  6

Hej med jer magento brugere…
jeg har lige hentet magento for at teste om det skal være det fremtidige system til mig…
indtil videre ser det yderst lovende ud men har et spørgsmål eller 2

forsiden der… har set en del sider der har nye produkter osv. pÃ¥ forsiden…
noget man kan aktivere så den selv kan styre eller er det ikke muligt?

og sÃ¥ nummer to hvordan kan man stye alle de smÃ¥ reklamer ting ude i siderne…
som billede med “did you know our custom......”

skal man ind og rodde i koder for at lave den slags eller er der et sted i admin som jeg ikke har fundet endnu?

sÃ¥ lige en anden lille ting…
oppe i toppen står der: Default welcome msg!
er det muligt at ændre nogen stedeR?

på forhånd tak for hjælpen

Martin

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

moweesteffen
Member

Total Posts:  51

Alt kan ændres via admin sektionen. Bare led lidt og kig det igennem =) mht. bannerne mm. se under kategorien CMS-> Sider

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Total Posts:  80

Hej zymex og velkommen til.

Ja, Magento er et fantastisk system, men som du måske allerede har fundet ud af, så er det en stor fordel at kende lidt til grundlæggende html/css/php/javscript hvis du har planer om at sætte en shop op fra bunden.

Nu er klokken ved at være mange, så mine svar på dine spørgsmål bliver lige lidt hurtige (Men hvis du har brug for yderligere hjælp, så er den nemmeste og hurtigste løsning næsten altid at søge i den internationale del af forummet, da de fleste standardspørgsmål efterhånden har været oppe at vende et par gange).

Forsiden består som udgangspunkt af statiske grafik-elementer som som sætter op som en cms-side, vha. html. Når det er sagt så findes der flere forskellige løsninger i forummet på hvordan man dynamisk kan vise bestemte produkter på forsiden dynamisk, men det kræver at du har mod på at rode lidt i koden.

Det samme gør sig gældende for de små bannere i siderne, som er hardcoded ind i standard template-filerne.

“Default welcome message” kan du ændre/fjerne under System -> Configuration -> Design -> Header.

Magento Community
Magento Community

zymex
Jr. Member

fantastisk…
jeg kan godt en smule php, rigtigt godt html, java, css osv. har lavet sider i 5 Ã¥r…

hvis man skal igang med at lave en theme…
hvad er så de mapper man skal have fat i?
bare generalt syntes det virker forvirrende at lede rundt derinde…

forresten findes der nogle gratis themes rundt omkring så man kan få nogle ideer og se hvordan de er bygget op?

vh martin

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Hej Martin

PHP Architect har udgivet en god bog om Magento: http://www.phparch.com/c/books/id/9780973862171

Magento Community
Magento Community

zymex
Jr. Member

nogen der har et godt bud på en pris på et design som bare et bygget op som idark i magento connect kun rammer og kodning?
billeder og grafik kan jeg selv lave?

kan det gøres gratis eller koster det en formue ?

for indtil videre virker magento som et super system men sindsygt dyrt at lege med hvis man skal betale sig fra det mange andre har tonsvis at gratis design og koder liggende syntes alt til magento koster kassen....

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top