Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

iDEAL Advanced & Magento Handleiding (in 10 stappen)

Albert van der Veen
Jr. Member

Total Posts:  15
Amsterdam

Hi Erik,

Het probleem wordt veroorzaakt doordat het veld ideal_issuer_list in tabel magentosales_flat_quote_payment sinds vandaag te kort is om de lijst met banken te bevatten. Triodos is erbij gekomen en de lijst is nu langer dan 255 chars. Pas m.b.v. phpmyadmin de definitie aan van varchar(255) naar text (en de waarde 255 weghalen) en het probleem is opgelost.

Er zullen vandaag wel meer Magento sites omvallen die met de iDeal module werken…

groet,
Albert

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Total Posts:  47

Top Albert!!! Hardstikke bedankt, ik ga het meteen uitproberen. Groeten, Rickert

Magento Community
Magento Community

Niekos
Jr. Member

In mysql client kan je ook dit typen:

USE jouwmagentodatabase name

ALTER TABLE sales_flat_quote_payment MODIFY ideal_issuer_list TEXT;

QUERY OK moet je dat terug krijgen.

Daarna kan je weer orders ontvangen!

Magento Community
Magento Community

Niekos
Jr. Member

In mysql client kan je ook dit typen:

USE jouwmagentodatabase name;

ALTER TABLE sales_flat_quote_payment MODIFY ideal_issuer_list TEXT;

QUERY OK moet je dat terug krijgen.

Daarna kan je weer orders ontvangen!

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Total Posts:  125

De ING werkt nu bij mij, maar kun je de Rabobank en ABN ook gewoon via de testomgeving van ING gebruiken voor die banken of moet je bij de testomgeving van die banken zijn?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Het lijkt mij dat die banken zelf een test omgeving hebben. Als je zelf bij de ING zit en een betaling wilt ontvangen van de ABN Amro dan hoef je je daar natuurlijk niet bij aan te melden

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Ok, dus als je bij de ING zit kun je gewoon de url aanpassen voor het testen?

Dit is wat er staat bij een ideal handleiding:

////////////
De Magento iDEAL Advanced module is gemaakt voor de ING Bank. Voor Rabo of ABN moet je de URL zelf aanpassen. Deze staat in magento/app/code/core/Mage/Ideal/Model/Api/Advanced.php. Zoek naar regel 62-65:

if ($this->getConfigData(\’test_flag\’) == 1) {
$acquirerUrl = \’https://idealtest.secure-ing.com/ideal/iDeal\’;
} else {
$acquirerUrl = \’https://ideal.secure-ing.com/ideal/iDeal\’;
}

Vervang bovenstaade URLs met de juiste voor jouw bank! Bijvoorbeeld idealtest.rabobank.nl, ideal.abnamro.nl enzovoorts.
/////////////

Dus dan zou ik me moeten aanmelden bij de andere banken zoals Rabo en ABN?
Misschien kan iemand me er meer duidelijkheid over geven.

Magento Community
Magento Community

Erik van Rijn
Member

Total Posts:  33

Als je bij de ING zit zelf als bank hoef je niks te veranderen, je kan gewoon een vinkje zetten in het backend.. Om te testen…

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Hmm, wanneer ik zou activeren dan zouden alle banken er tussen komen te staan, zal wel even testen of het verder allemaal nog goed gaat. Dus als ik test aanvink dan kun je gewoon testen terwijl de ideal wel is geactiveerd?

Nu moet ik nog de lijst leeg krijgen met testbetalingen :s

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Ik merk nu na een aantal maanden draaien dat het bedrag dat via Ideal in rekening wordt gebracht nogal eens afwijkt van het bedrag dat op het besteloverzicht en factuur staat. Geweldig :(. Waarschijnlijk door allerlei afrondingsverschilletjes in de BTW berekening. Je vraagt je af waarom dit soort berekeningen meerdere malen verschillend zijn geimplementeerd. Herkent iemand dit probleem? En zo ja wat heb je er aan gedaan om dit op te lossen?

NB: Sowieso is er wat mis met de BTW berekening door Magento (die op het besteloverzicht en de factuur). Het lijkt erop alsof per artikel of per regel de BTW wordt berekend en afgerond ipv dat alles ex. BTW eerst wordt opgeteld en er daarna de BTW wordt berekend.

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Aanvulling: als ik het bestellingenoverzicht in Magento adminpanel bekijk, dan zie ik daar voor elke bestelling een ‘GT basis’ en een ‘GT gekocht’. Het bedrag waarvoor met Ideal is afgerekend is gelijk aan ‘GT basis’. Het bedrag op de factuur is gelijk aan ‘GT gekocht’.

Rarara.

Waarom 2 GT’s (grand totals neem ik aan) ? En wat veroorzaakt een verschil in deze 2 bedragen?????

Ik zie trouwens dat de 2GT’s ook kunnen verschillen voor bestellingen die niet via iDeal zijn betaald. Blijft over de vraag waarom 2 GT’s en waarom wordt het ‘GT basis’ aan iDeal doorgegeven en niet het ‘GT gekocht’.

NB: Ik zie dat in Avanced.php van de iDeal module inderdaad getBaseGrandTotal wordt aangeroepen.

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Aanvulling:

In deze post wordt iets verduidelijkt mbt de herkomst van de twee bedragen: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/4196/

Echter als beide bedragen in euro’s zijn dan zouden ze per definitie gelijk moeten zijn. Een bug dus. Waarbij het ‘Grand total basis’ het meest onbetrouwbaar overkomt. Helaas maakt de iDeal module gebruik van juist dit bedrag. En dus bevat de iDeal module ook een bug.

Waarschijnlijk is het een oplossing om voor de iDeal module de aanroep van getBaseGrandTotal in Advanced.php te vervangen door getGrandTotal.

U hoort nog van mij.

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

rickert - 22 April 2010 09:52 PM

NB: Sowieso is er wat mis met de BTW berekening door Magento (die op het besteloverzicht en de factuur). Het lijkt erop alsof per artikel of per regel de BTW wordt berekend en afgerond ipv dat alles ex. BTW eerst wordt opgeteld en er daarna de BTW wordt berekend.

Dat zijn de Amerikaanse boekhoudregels, die ronden inderdaad per lijn af, ipv het eindtotaal. Je krijgt dan af en toe 1 cent verschil, wat voor velen een probleem is bij de iDEAL module. Volgens mij nog steeds niet officieel gefixt in Magento 1.4, maar kan me vergissen.

Magento Community
Magento Community

acs_support
Jr. Member

Total Posts:  3

Hallo allemaal, heb een vraag. Heeft iemand dit werkend op 1.4.0.1?

Magento Community
Magento Community

abwest
Jr. Member

Total Posts:  5

hallo,
heb ideal geinstalleerd via connect manager, alles gedaan volgens de handleiding, 6 testbetalingen gedaan (allemaal succesvol) daarna ideal extensie van testmode gehaald contract geactiveerd etc, maar kan nog geen betaling doen via ideal, zodra de issuer is gekozen en je op afrekenen klikt springt de pagina 2 stappen terug . 

heeft iemand een oplossing? of een idee waar dit in kan zitten?

groet Ab West

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top