Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

iDEAL Advanced & Magento Handleiding (in 10 stappen)

rickert
Member

Total Posts:  47

Beste mensen,

Ook ik sta op het punt om Ideal te installeren in een shop die reeds in productie is. Gezien de perikelen hierboven heb ik de volgende vraag.

Wat is de beste aanpak om te testen of alles goed werkt zonder dat ik iDeal direct in de productie omgeving installeer? Of kan ik iDeal in de productieomgeving testen zonder dat ik daar de online klanten mee lastig val?

Ik heb een locale copy van de shop op een wamp server draaien. Kan ik met deze copy het hele stappenplan testen (inclusief enkele of alle test betalingen) en de installatie daarna handmatig overzetten naar productie?

Als het niet anders kan dan direct in productie te installeren, hoe verwijder ik daarna dan weer de testdata (bestellingen etc.) uit het productiesysteem?

Alvast bedankt voor de reacties.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Dus iedereen heeft dit direct in productie gezet?

Graag nog even een reactie.

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Wel leuk om met jezelf te praten in een thread.

Ik heb ondertussen de stoute schoenen maar aangetrokken, een locale testomgeving opgezet en vandaar uit ook alle testbetalingen gedaan. Werkt perfect. Ook van mijn kant dank voor de handleiding aan het begin van deze thread (en natuurlijk de iDeal module zelf!).

Klaar voor het echte werk dus nu (nog even wachten op het contract).

Vraag: hoe scherm ik de certificaten op de webserver af zodat deze wel toegankelijk zijn vanuit de webshop op het moment van betaling maar niet direct toegankelijk zijn bijvoorbeeld door iemand die op zijn browser het url van de certificaten intikt?

Zijn er verder nog PHP settings (register_globals off, display_errors, error_reporting, safe_mode, open_base_dir, expose_php) of andere zaken die ik absoluut moet aanpassen / checken als we het hebben over de security?

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Kontrakt is verwerkt.  IDeal in productie genomen. Beveiliging geregeld. 1e Ideal betaling is binnen. Werkt als een speer!

Iedereen bedankt voor het meekijken smile

Rickert

Magento Community
Magento Community

durana
Jr. Member

Total Posts:  1

Hallo,

Ik heb deze module ook geïnstalleerd alleen ik krijg heb niet in de frontend.
In de admin is alles zichtbaar en de de instellingen ook aangegeven. Alleen niet in de frontend terug te zien.

ik heb versie 1.3.2.4 en Ideal1.1.1

wie heeft de gouden tip

P.s Ik heb wel een commerciele template

groeten durana

Inmiddels opgelost:
De url stond toch niet goed. Ik was op het verkeerde been gezet, doordat het lijkt alsof het werkt totdat je bij afrekenen komt, dan zie je IDeal niet in de frontend.

Als je de URL goed hebt en de passkey cer.cert en priv.pim niet geupload, dan krijg je een 404 foutmelding, check check check of je het goed hebt geupload naar je ideal dashboard.

TIP : maak een folder aan bij je magento en zet de beide files in de folder en gebruik het php commando SCRIPT_FILENAME om de locatie EXACT te bepalen.

Magento Community
Magento Community

Rebb.nl
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo Allen, grin

Ik heb geprobeerd om iDEAL aan de praat te krijgen maar het lukt me niet om de betalingsmogelijkheid te selecteren bij het afrekenen.

Ik heb het forum bestudeerd en zag dat er meer mensen met dit probleem worstelen maar de oplossingen die aangedragen werden, werken bij mij niet.

Ik werk met Magento 1.3.2.4 en de beta versie van iDEAL geinstalleerd via Magento connect.
Ik heb al een account bij ING (advanced) en dit werkte prima met Virtuemart.
Ik heb extra aandacht geschonken aan de padnamen van de certificaten en ben er van overtuigd dat deze goed ingevuld zijn.

Wanneer ik iDEAL basic activeer met mijn ING accountnummer dan zie ik wel iDEAL basic in de frontend.

Ik hoop dat jullie nog wat tips kunnen geven om dit op te lossen aangezien ik graag overstap naar Magento.

Met vriendelijke groet,
-Erik

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Hoi Erik,

Ik heb te weinig tijd en te weinig details van jouw situatie om aan te geven wat er mis is maar wat ik kan zeggen is dat het met de handleiding MOET lukken. Ik bedoel, als het mij is gelukt dan moet dat bij jou ook kunnen. Ik zou zeggen loop elke stap nog eens een keer (of twee of drie) door en vergewis je ervan dat je echt geen enkele fout hebt gemaakt. Want het werkt echt.

Groeten,

Rickert

Magento Community
Magento Community

Rebb.nl
Jr. Member

Total Posts:  4

Ik schaam me rot.....  red face

Zoals Rickert opmerkt om nog eens alles na te gaan en bleek dat ik in de Magento configuratie één 0 vergeten was in mijn merchant ID.

En daar ben ik dan 2 dagen mee bezig shock

Het goede nieuws is dat het nu goed werkt en ik kan dus doorgaan om alles verder te configureren.

groet,
-Erik

Magento Community
Magento Community

Mikekeys
Jr. Member

Total Posts:  15
The netherlands

Ik heb iDEAL probleem.

Als ik kijk bij betalingen zie een foutmelding (failure) als ik deze
opent ziet bij de details de volgende melding: Value too long. De
klanten krijgen de volgende melding als zij willen betalen: Betalen
met iDEAL is nu niet mogelijk. Probeer het later nogmaals of betaal op
een andere manier. Het probleem ligt bij de te lange purchase ID (max.
16 posities), een te lange omschrijving (max. 32 posities) of het
gebruik van niet toegestane tekens in bepaalde velden.

Kan iemand mij aangeven wat ik moet veranderen in magento ideal???

Magento Community
Magento Community

Way to go
Jr. Member

Total Posts:  18

Thanx Morning time, worked perfect!

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Total Posts:  125

Ik krijg het niet voor elkaar de idealkeuze front-end weer te geven.

Magento 1.3.2.2

Bij het installeren van de idealmodule moest ik weer terug naar een backup omdat ik niet meer in mijn admin gedeelte kon komen etc.
Heb een kopie geplaatst op een andere server en daar ging het ook niet goed, installatie was in orde van de ideal module maar kon niet inloggen/site bekijken.

Nu twijfel ik ook of ik deze module niet al eens had geinstalleerd omdat back-end ik wel de ideal advanced tab heb.
Kun je dit ergens checken via FTP oid. Heb een map /app/code/core/Mage/Ideal maar staat bv geen map advanced in.

## EDIT

Ik heb ondertussen contact gehad met de ING ideal afdeling en nu blijkt dat ik inderdaad eerst in de testomgeving moet komen en verder proberen.

Nu vraag ik me nog wel af of ik de module nog moet installren wat dus niet goed gaat of dat dit er al in zit omdat ik back-end hem wel zie.

Magento Community
Magento Community

Erik van Rijn
Member

Total Posts:  33

Als je ideal wil installeren in een 1.3.2 omgeving moet je zorgen dat je ook daarvan de core modules heb anders update magento naar 1.4.x en werken dingen niet.

Hoe kan je dit oplossen?

Als volgt;
1) Ga naar de downloader http://www.fietsenoutlet.nl/downloader/ en login.
2) Installeer magento-core/Mage_Core_Modules-1.3.2.2 ( Dat is jouw versie )
3) Installeer nu Ideal via de downloader magento-core/Mage_Ideal

Zo heb ik het zelf werkend gekregen op 1.3.2.4. Dus durft het niet met zekerheid te zeggen maar 99% zeker ben ik ervan dat dit werkt.

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Total Posts:  125

Bedankt voor je uitleg, dit ga ik zeker onthouden.

Het is nu gelukt met de testbestellingen, had er eerst verzendkosten op gezet maar dit moet exact een bedrag zijn van 1,2,3,4,5,7 euro. Ze staan nu net op ideal.test.ing groen gevinked!

Het aparte is dat ik me dus niet meer kan herinneren dat ik een idealmodule ook echt had geinstalleerd, project heeft even stilgestaan. Hij staat ook niet bij de connectmanager tussen de lijst maar front en backend staat de ideal er wel in....

Nu nog even afronden..

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

HELP!!

Mijn webwinkel met IDeal heeft 3 maanden als een zonnetje gelopen. Plotseling sinds vanmorgen kunnen klanten de bestelling niet meer afronden. Bij de druk op de knop om de bestelling te plaatsen krijgt de klant de volgende melding:

Er is een fout opgetreden bij de verweking van de bestelling. Neem contact op of probeer het later nog eens.

De onderliggende fout (die ik per mail krijg toegstuurd .. dat dan weer wel) is:

Notice: unserialize() [function.unserialize]: Error at offset 255 of 255 bytes in /home/..../www/magento/app/code/core/Mage/Ideal/Model/Observer.php on line 43

Het probleem begint echter al eerder, namelijk na de keuze van een bank en daarna het doorgaan van stap 5 naar stap 6. Rechtsonderin wordt dan normaal gesproken de geselecteerde bank getoond maar nu staat er:

Unable detect system directory: report

Het uitzetten van de Ideal betaaloptie helpt ook niet! Bij keuze van de andere betaalmethode (internetbankieren) ontstaat gek genoeg het zelfde probleem en krijg ik de bovenstaande unserialize melding in mijn mailbakje. Dus ook dan kan de klant de bestelling niet afronden. Er is echt helemaal niets aangepast in de database of programmatuur. Ik wordt er gek van.

Wie helpt me verder?

Magento Community
Magento Community

rickert
Member

Mmmmmhh ...............

Ook in mijn testomgeving (andere webserver, originele database) krijg ik ineens dit probleem.

Het lijkt er op dat het probleem bij Ideal zelf zit.

Maar ja daarmee is het nog niet opgelost.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top