Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

iDEAL Advanced & Magento Handleiding (in 10 stappen)

Fera
Jr. Member

Total Posts:  24

Ik had ook problemen met iDEAL en aangezien ik twee magento installaties in dezelfde week heb gedaan wist ik precies wat ik anders had gedaan bij beide installaties.

De eerste verliep vlekkeloos ook al had ik op mijn lokale testserver niet de optie in beeld. Ik had ook het verkeerde pad ingevuld, anticiperend op de plaats waar de bestanden online zouden komen. Toen ik alles online had staan werkte ideal meteen.

De tweede keer heb ik niet geprobeerd iDEAL aan te vinken of te configureren en proberen een betaling te doen voordat het systeem online stond. Ik heb alles geprobeerd om het werkend te krijgen, maar ik kwam er achter dat de iDEAL code niet eens geinclude werd (simpele echo ‘hi’; exit; in alle bestanden buiten de class om te testen of het bestand geladen wordt). Toen heb ik lokaal toch geprobeerd ideal beschikbaar te maken en een bestelling geprobeerd te plaatsen en nu werkte het lokaal wel… (ik had de correcte paden maar even ingevuld). Toen heb ik de database gekopieerd naar de online versie en toen werkte die ineens ook!

Het enige verschil tussen de twee zijn de rechten op bestanden, alhoewel ik geen wijzigingen kon vinden is dat het enige dat ik kan bedenken. Wellicht kan het “schrijfbaar zijn” van een map er toe leiden dat sommige code wel uitgevoerd wordt. Dit zou dan alleen gelden voor de eerste keer, want aan de permissies is online niets veranderd… Dit strookt ook met het eerst lokaal uitproberen bij systeem 1 (die wel werkt) en het niet uitproberen op systeem 2. Vooral omdat na het proberen op systeem 2 EN het uploaden van de database hierna, het allemaal wel werkt.

Dus als tip heb ik; probeer iDEAL eerst lokaal voordat je de handel online zet. Als je online installeert en kunt updaten met magento connect, dan zal er misschien niks aan de hand zijn.

Misschien dat iemand met wat tijd over deze hypothese kan verifieren?

Soms moet je er een vrouw naar laten kijken wink

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

JanHoekstra
Jr. Member

Total Posts:  2

Kan iemand mij vertellen wat de actuele status is van de iDeal module? Werkt de online versie nu naar behoren of...?

Magento Community
Magento Community

Fera
Jr. Member

Werkt prima, heeft volgens mij altijd gewerkt, alleen het installeren levert soms wat problemen op omdat de mensen achter magento niet zo goed zijn in documentatie voor alles dat ze maken… Of een simpele instructie ontbreekt al…

Zie overigens mijn vorige post (boven de jouwe) om alvast 1 probleem minder tegen het lijf te lopen

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

Total Posts:  55

Word ook de betalingsstatus direct aangepast in “betaald” bij gebruik van Rabobank iDeal professioneel?

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

MarcelP102 - 18 June 2009 05:22 AM

Word ook de betalingsstatus direct aangepast in “betaald” bij gebruik van Rabobank iDeal professioneel?

Iemand moet dit toch wel weten??

Magento Community
Magento Community

Fera
Jr. Member

Werkt iDEAL Rabobank professioneel geheel gelijk aan iDEAL advanced? In dat geval denk ik van wel. Zoek anders uit wat het verschil is tussen iDEAL advanced en Rabo iDEAL prof. Dit kun je vast bij de rrabobank navragen. Als er geen verschil is zouden de statussen vanzelf om moeten springen.

Misschien moet jij die iemand maar worden. Je kunt de integratie toch proberen en testen? Dan weet je vanzelf of dit gebeurd en werkt.

Magento Community
Magento Community

MarcelP102
Member

Ik heb mijn iDeal rekening gekoppeld aan een andere site, aanvragen van iDeal basic naar professional kost 100 euro en vervolgens 20 euro de maand. De enigste meerwaarde is de betalingsstatus dat die doorgeeft. Het zou dus handig zijn om dat te weten alvorens ik er geld in stopt.

Mocht ik er zelf achterkomen dan laat ik het weten

Magento Community
Magento Community

Joenekop
Jr. Member

Total Posts:  5

Beste mensen

Ik zit ook Ideal uit te proberen op magento, maar ook ik krijg hem niet in de frontend. Ik gebruik Magento middels een wampserver en ik denk dat ik niet de goede path heb richting de certificaten, want is dit dan C:/wamp/www/site/ of moet ik dan een ander adres gebruiken?

Hopelijk kunnen jullie mij snel uit de brand helpen! Thx!

Magento Community
Magento Community

louisk
Jr. Member

Total Posts:  6

Na een succesvolle installatie van de iDeal extensie via MagentoConnect krijg ik bij het afrekenen een error als ik bij de stap van betaling ben.

Ik krijg een ‘Error Submission Form’ met melding:

Warning: include(/home/xxx/domains/xxx.nl/public_html/app/design/frontend/blank/default/template/ideal/basic/form.phtml[function.include]failed to open streamNo such file or directory  in /home/xxx/domains/xxx.nl/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php on line 144

Nu heb ik gekeken, maar het bestand app/design/frontend/blank/default/template/ideal/basic/form.phtml bestaat helemaal niet.
Moet ik die zelf maken of had dat tijdens de installatie aangemaakt moeten worden?

Hopelijk kan iemand me even helpen.

Magento Community
Magento Community

bisk
Member

Total Posts:  35
Les Pays-Bas

Bij mij staat de ideal map wel in template inclusief form.phtml, dus dat zal tijdens de installatie van de iDEAL extensie zijn gebeurd. Hoewel het een tijd geleden is dat ik iDEAL geïnstalleerd heb, dus details weet ik niet meer.

Magento Community
Magento Community

danielspijker
Jr. Member

Total Posts:  26

Edit:  Werkt alweer

Magento Community
Magento Community

davidjon
Jr. Member

Total Posts:  13

@ louisk

Ik zie dat jij hetzelffde probleem heb / heb gehad als wat ik nu heb? Heb je er een oplossing vooor gevonden?

Magento Community
Magento Community

davidjon
Jr. Member

Total Posts:  13

Hey allemaal,

Nou ik voeg mezelf toe aan de lijst van mensen die er niet uit kunnen komen.

Mijn probleem is :

Ik krijg ook geen ideal Advanced in de front end als optie. Cache is gecleared.
Is het mogelijk dat de reden dat ik dit krijg is dattie de absolute path niet kan zien omdat de afrekenproces op secure server gebeurd? Welke op het domein van argeweb zelf staat. Ofwel niet mijn domein. Als dit het is, zou ik dan de certificaten op de secure server moeten zetten? En hoe doe je dat.
Bovendien krijg ik in IE op iedere pagina zo’n popup over dat ik een beveilgd pagina betreed. Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?

Nou ik hoor het graag van jullie.

mvg Dave

Magento Community
Magento Community

J!Code
Jr. Member

Total Posts:  12
The Hague

Nou, ik ondervind ook een klein probleempje met iDeal.
De module is getest en actief. De module zelf werkt ook prima. Ik gebruik hem voor een ING account.
Nu het probleem. De betalingen gaan vanaf elke bank goed (dat wil zeggen, ik krijg een popup met het betalingsscherm), maar als
ik Rabobank als issuer selecteer dan krijg ik een “a error has occurererd, you will be redirected to the webhop” melding..

Heeft iemand enig idee waarom dit alleen gebeurt bij de Rabobank?

Magento Community
Magento Community

minddigger
Jr. Member

Total Posts:  2
Enkhuizen

Heb ik ook nog een vraag :  hoe ik in iDeal Advanced, naast de Verkoper ID (Merchand ID) een SubID kan ingeven.
Ik heb de mogelijkheid in ING iDeal om meerdere webshops te kunnen laten betalen op dezelfde aansluiting.
Elke webshop moet hierbij zijn eigen Sub-ID krijgen om de betalingen van elkaar te kunnen scheiden en de URL’s te kunnen aanbrengen.

Waar doe ik dit dus in Magento??

Overigens heeft het mij wel wat moeite gekost om de iDeal optie überhaupt goed te krijgen, terwijl dit bij b.v. Zencart een peuleschil was.

Hmmmm. heb het zelf al opgelost.
In de code /app/code/core/Mage/Ideal/Model/Api/Advanced.php een kleine aanpassing extra gemaakt:

if ($this->getConfigData(’test_flag’) == 1) {
$acquirerUrl = ‘https://idealtest.secure-ing.com/ideal/iDeal’;
$merchant_subid = ‘0’; // Subid voor test is altijd nul
} else {
$acquirerUrl = ‘https://ideal.secure-ing.com/ideal/iDeal’;
$merchant_subid = ‘0001’; // Subid voor de productie omgeving van deze winkel
}

In de toekenning van de waarden van de array $this->_conf
‘SUBID’ => $merchant_subid,

Dit maakt in ieder geval dat er onderscheid wordt gemaakt tussen de webwinkels die gebruik maken van hetzelfde iDeal account.
Je moet wel bij de iDeal provider de mogelijkheid hebben om SubId’s aan te kunnen maken.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top