Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 2 of 9
iDEAL Advanced & Magento Handleiding (in 10 stappen)

Spinko
Member

Total Posts:  41

Zou ook graag willen weten of de problemen alleen bij upgrades voorkomen en niet bij een compleet nieuwe installatie. Wellicht hebben jullie al gezien dat ik deze THREAD ben begonnen. Om alle Ideal modules op te sommen die wel gewoon werken.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Alleen de nieuwe install. Heb me al eerder bij iDeal aangemeld dus ik heb iDeal niet hoeven activeren.

Wel heel irritant dat je het niet aan de praat krijgt. Ik weet zo ongeveer hoe je je voelt. Helaas weet ik ook niet precies wat er bij jou fout zit. Je hebt een volledig nieuwe install al geprobeerd. En niet toevallig een verkeerd wachtwoord ingevoerd in het certificaat of in de admin?

Magento Community
Magento Community

martijnr
Member

Total Posts:  31

Ik zit met een raar iDeal Advanced configuratie probleem. Ik heb alles goed ingevuld in de admin en de certificaten geupload en de paden goed ingesteld. Het probleem is echter dat de module niet aan de voorkant getoond wordt. In de code en logs heb ik nog geen rare dingen kunnen vinden. Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem of weet iemand waar het aan zou kunnen liggen.

Ik maak gebruik van magento versie 1.1.8 met postbank iDeal advanced.

Dit staat er in de ideal log:

Mage_Ideal_Model_Api_Advanced_DirectoryRequest
Array
(
[merchant_id] => 005073324
[sub_id] => 0
[authentication] => SHA1_RSA
)

en:

Mage_Ideal_Model_Api_Advanced_DirectoryRequest
SimpleXMLElement Object
(
[0] => Betalen met iDEAL is nu niet mogelijk. Probeer het later nogmaals of betaal op een andere manier.
)

Magento Community
Magento Community

Mathy
Jr. Member

Total Posts:  15
Halsteren

Ook ik krijg bovenstaande als melding.

In mijn iDEAL dashboard geeft het aan:
032 - Directory request mislukt.
Kijk ik verder in details.
Externe resultaatcode: Value too short.

Navraag bij iDEAL desk ING geeft het volgende.

Foutmelding/error message: “BR1230 – Field Too Short”
In de naar iDEAL toegestuurde XML bericht is of wordt een veld of waarde niet meegegeven, het totaal aan velden/waarden is dus te kort.

De vraag is waarom iets niet wordt meegegeven.
Laat zo mogelijk de webserver een logbestand aanmaken en laat de merchant/technisch contactpersoon deze log onderzoeken op de XML code. Laat eventueel deze XML code opsturen. Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

- De bestaande cert.cer en/of priv.pem wordt niet gevonden door iDEAL. Dat kan als de cert.cer en/of priv.pem niet in de security folder staan, of niet goed worden benoemd in de config file config.conf in regel 10 t/m 12. Staat daar ook het juiste wachtwoord?

- Het kan ook zijn dat in de onderliggende XML codes van een betaling een ‘foute’ (diakritische (ç, â,è)) karakter wordt gebruikt in bijv. de ConsumerName. Dit is een bug waar aan gewerkt (Postbank issue – wrong codepage) wordt.

Vraag heeft iemand van jullie met hetzelfde probleem te maken gehad en zo ja wijs even aan hoe dit op te lossen.

cert.cer/priv.pem staan in de goede folder met juiste wachtwoord upload productie/testserver ok.

Er verschijnt geen iDEAL advanced op de frontpage. Wel melding in iDEAL api debug dat betaling niet mogelijk is en directorie request in dashboard iDEALL 032

Wel heel raar allemaal.

Ik weet ook dat verschillende van ons problemen met iDEAL al gemeld hebben bij varien en dat deze assigned zijn.

We wachten rustig af op de ontwikkelingen. Maar bovestaande wil ik toch even meegeven.

Met vriendelijke groet,
Mathy

Magento Community
Magento Community

Mathy
Jr. Member

Halsteren

Iemand een oplossing voor de melding die verschijnt in IDEAL dashboard.
Code 0032 Value too short.

Dan om onbegrijpelijke redenen verschijnt ideal niet op de frontpage van webshop. (paden staan goed ingesteld).

Heeft denk ik te maken met bovenstaande code.

Graag oplossing van een van jullie waar IDEAL advanched ING wel werkt.

Misschien mogelijk een printscreen te maken van de admin backend betaalmethode IDEAL advanched met de paden hoe die bij jullie staan ingesteld (indien mogelijk) hoef alleen maar de paden te zien niet wachtwoord en domeinnaam?

Ik probeer nu alles uit te sluiten.

Ik ga nu twijfelen over de bestaande module Ideal in core van magento.

Ik wacht op reactie.

Mvg.
Mathy

Magento Community
Magento Community

azpro
Jr. Member

Total Posts:  10
Amsterdam - The Netherlands

@martijnr .. en @mathy .. volgens mij heb je hetzelfde probleem .....

Ik had hetzelfde probleem ... Alles netjes ingesteld volgens mij en toch bleef de iDEAL optie niet verschijnen in de shop ... Exact dezelfde melding in de DB log ...

Kwam er niet uit en dus verder laten liggen en gaan experimenteren met zelf maken van shipping modules .... Daarbij kreeg ik met testen een PHP-foutmelding met een padvermelding .... En je raadt het al .... Snel vergeleken met mijn pad voor certficaten en key in de iDEAL module ... en ja hoor .. het begin van het pad klopte toch niet ... Aangepast en de module werkt perfect !

Dus advies ...controleer je paden met name vanaf het begin van je server .... (@mathy .. een print-screen heeft geen zin ... is voor iedere server anders) ....  forceer bijvoorbeeld ergens in een PHP-bestand een fout en controleer het juiste pad naar de map waar je de certificaten en de key hebt opgeslagen ... Ik heb daarvoor overigens de map security aangemaakt in var/security ...

Succes,

Arjan

Magento Community
Magento Community

rolade
Jr. Member

Even een paar details…

Mijn klant heeft al ergens anders een webshop lopen via ideal (ING) en wil nu via dezelfde ideal rekening een twee shop erop laten betalen. Wat moet er dan gebeuren naast een tweede SSL certificaat?

Moet daar een tweede gebruiker worden aangemaakt want de URL die nu bij de ideal rekening staat is van de andere webshop?

Magento Community
Magento Community

Vakantieinkopen.nl
Jr. Member

Total Posts:  2

Probleem opgelost. Bestand van de bank heette niet ideal.cer maar webserver.cer. Ik had verkeerde bestand geupload

Hallo,

Ik heb het stappenplan gevolgd en ben de testbetalingen aan het doen.

Als ik echter na het controleren van de merchantReturnURL op bevestigen druk krijg ik de volgende foutmelding:

Warning: openssl_x509_read() [function.openssl-x509-read]: supplied parameter cannot be coerced into an X509 certificate!

In mijn ideal dashboard krijg ik wel een groen vinkje bij de testbetalingen te zien en ik zie de bestelling ook terug in het magento dashboard.

Als ik terug ga naar de homepage van de winkel zie ik dat het winkelwagentje nog steeds vol is.

Kan iemand me a.j.b. helpen?

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Ik merk dat velen de fout ingaan met het juist instellen van de paden naar de certificaten.

Dat pad vind je door in een PHP script dit aan te roepen

<?php echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']?>

Dat is de root van je server, daarachter komt dus nog de mappenstructuur binnen je site. Bijvoorbeeld /magento/app/etc/ideal/cert.cer.

Andere mogelijkheid is kijken naar:

<?php echo phpinfo(); ?>

En zoek dan naar DOCUMENT_ROOT.

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

rolade - 14 January 2009 09:09 AM

Even een paar details…

Mijn klant heeft al ergens anders een webshop lopen via ideal (ING) en wil nu via dezelfde ideal rekening een twee shop erop laten betalen. Wat moet er dan gebeuren naast een tweede SSL certificaat?

Moet daar een tweede gebruiker worden aangemaakt want de URL die nu bij de ideal rekening staat is van de andere webshop?

De bank kan extra URL’s aan een iDEAL account toevoegen.

Magento Community
Magento Community

wassenaar
Jr. Member

Total Posts:  7

Magento versie 1.31
install ideal extensie

Bij het inschakelen van de Ideal advanced optie krijg ik de volgende error melding als ik naar afrekenen ga :

There has been an error processing your request.
WarningSimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]Entityline 1parser error 
Space required after the Public Identifier  in 
***path*** magento/app/code/core/Mage/Ideal/Model/Api/Advanced.php on line 215

Verwijst naar in advanced.php line 215 : 

$xml = new SimpleXMLElement($response);

Heeft iemand een idee waar ik dit kan oplossen ?

Magento Community
Magento Community

wassenaar
Jr. Member

Volgens mij had ik net ook die betreffende foutmelding, toen bleek ik een foutje te hebben in de url van de bank.
Toen bleek een 404 pagina voor de pagina te zorgen.

Je kan ook even de melding afdrukken op het scherm, door direct boven regel 215 het volgende te zetten en vervolgens de checkout pagina opnieuw te laden.

echo '<pre>'print_r($response); exit;

Kijk daar word ik vrolijk van. Klopt inderdaad . Nu letterlijke de url overgenomen met ipv https:// ssl://, zoals aangegeven in de handleiding. Thanks/

je “ exit “ toevoeging is ook handig. sloeg het nu in een session op om later uit te vragen maar dit is handiger.

Niet dat het werkt nog, nu komt hij niet als optie in de betaalopties naar voren.

suggesties wederom welkom ;o)/

In de broncode staat dit

<script type="text/javascript">
//<![CDATA[

payment.currentMethod "ideal_basic";
//]]>
</script>

echter de ideal basic is niet geslecteerd en de ideal advanced wel.

Magento Community
Magento Community

wassenaar
Jr. Member

Inline Media - 28 April 2009 09:39 PM

Wat krijg je terug van iDeal, wanneer je $response afdrukt? Hier moet wel iets van een foutmelding in weergegeven worden?

Geen informatie retour.
De optie komt in magento, bij de betalings gegevens, bij het kiezen van de betaling methode niet naar voren als keuze mogelijkheid.
( payment.phtml |-> methode.phtml )
Wel bijvoorbeeld paypal standaard, overschrijving met Bank/Giro maar niet de Ideal advanced optie.
Maar enabled ja /nee bij IDEAL advanced optie heeft geen invloed op de frontend.

Wel nu de cache gecleand en in de bron code is nu te lezen

<script type="text/javascript">
//<![CDATA[

payment.currentMethod "";
//]]>
</script>

Magento Community
Magento Community

wassenaar
Jr. Member

De respons meldt :

: HTTP Status 404 - /ideal/iDeal
type Status reportmessage /ideal/iDeal/description
The requested resource (/ideal/iDeal/) is not available.

2x deze melding

Ik gebruik
$acquirerUrl = ‘https://idealtest.rabobank.nl/ideal/iDeal/’;
en
$acquirerUrl = ‘https://ideal.rabobank.nl/ideal/iDeal/’;

.
Wat mij wel op valt is dat
‘ENTRANCECODE’ => ‘’
niet gevuld word.

Magento Community
Magento Community