Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Är systemet verkligen stabilt? 

Knoen
Jr. Member

Total Posts:  15

Hur är det med stabiliteten egetligen?

Jag har installerat men den vägrar logga in mig som administratör. Är detta verkligen något att ha?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Fungerar bra här och det är stabilt.

Kanske har du gjort något misstag i installationen?

Magento Community
Magento Community

Knoen
Jr. Member

Jag har fått admin-delen att fungera med firefox men inte med IE, vet inte om det kan föranligga ett användarfel men det låter inte så troligt. Men man vet ju aldrig.

Finns det någon svensköversättning på denna shopp än? eller får man drass med engelska?

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Gå in i admindelen - System - Magento Connect och klistra in koden som du letar upp på Magento Connect för svensk översättning och installera.

Skitenkelt.

Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

Jag har bara provkört det i IE men här funkar det kanon.

Magento Community
Magento Community

Knoen
Jr. Member

Roger:

Det gjorde jag: fick följande medelande.

“Failed to download magento-community/Locale_Mage_community_sv_SE within preferred state “stable”, latest release is version 1.0.19870.4.5, stability “beta”, use “channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_sv_SE-1.0.19870.4.5” to install
Cannot initialize ‘channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_sv_SE’, invalid or missing package file
Install Errors
Package “channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_sv_SE” is not valid
PEAR ERROR: install failed”

Vad tror ni? jag har provat att skiva in “channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_sv_SE-1.0.19870.4.5” ocksÃ¥. en dÃ¥ fÃ¥r jag istället meddelandet: “Invalid package identifier provided: channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_sv_SE-1.0.19870.4.5”

Inte hoppfullt direkt :(

Magento Community
Magento Community

Knoen
Jr. Member

Ahh smile hittade felet smile

Magento Community
Magento Community
Magento Community