Magento Forum

Oppkravsgebyr

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Hei igjen

Nok en gang sitter jeg fast på noe som burde være “rett ut av boksen”.

Er det noen som vet hvordan man legger inn et betalingsalternativ som tar høyde for oppkravsgebyret? 70% av mine kunder kjøper på postoppkrav, og jeg kan ikke lansere denne nettbutikkløsningen før dette er på plass.

Setter pris på både linker og direkte svar smile

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Joda, så fant jeg det jeg lette etter. Måtte bare først finne ut at Oppkrav på engelsk er “Cash On Delivery (COD).

Det ligger en modul i Magento Connect som fikser biffen.

Er det noen nordmenn som har en fungerende og live Magento-butikk?

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Vi har en fungerende og live butikk (ferdig blir man jo aldri...) men har helt kuttet postoppkrav ettersom vi opplevde at 1/8 kunder ikke hentet pakkene sine.

http://www.hundekompaniet.no

//Lise

Magento Community
Magento Community

Kengun
Jr. Member

Total Posts:  1

Heisann.

Jeg er helt ny her (registrerte meg nettopp). Jeg kjenner andre CMS systemer (bl.a. osCommerce), men har aldri testet dette systemet. Jeg skulle sikkert postet dette spørsmålet i en annen tråd eller startet en ny tråd men siden dere snakker om postoppkrav, osv. så håper jeg at jeg kan stille mitt spørsmål her.

Hva slags betalingsløsninger kan man bruke? Hva slags betalingsform bruker dere? Hvis man skal bruke VISA-kort, etc. så er vel det svært kostbart å bruke? Paypal kjenner jeg godt og har brukt det mye, men noen kunder er jo “livredd” for alt sånt. Det enkleste er vel postoppkrav da det ikke gjøres noen betaling direkte via websiden, men som dere sier så kan det være problemer med at kunder ikke henter pakkene sine.

/Kenneth

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Hei Kenneth,

Du kommer til å bli veldig positivt overrasket over Magento når du kommer fra en OsCommerce bakgrunn grin

Jeg har som sagt kommet til at postoppkrav er en evig tapspost for min del, og har kuttet det helt.

Vi har per i dag en fungerende løsning til DIBS (http://www.dibs.no), du finner linken til downloaden om du surfer litt rundt her inne på forummet.  Selv foretrekker jeg denne fordi en del kunder skjønner ikke PayPal systemet og avbryter bestillingen.  Dersom man har litt bestillinger lønner det seg også med DIBS. 

Hvis du vil se DIBS live i Magento, kan du legge inn en testbestilling på http://www.hundekompaniet.no

//Lise

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top