Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Oppsett for fraktpriser

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Jeg har søkt litt rundt på forumet, men jeg får ikke helt tak i hvordan man håndterer frakt.

I min eksisterende nettbutikk har jeg muligheten til å sette opp frakt basert på vekt. Ingen av mine varer veier under 100 gram, og jeg har satt opp følgende matrise (som selvsagt er konfigurerbart i en enkel GUI):

1 til 350 = 23,-
351 - 1000 = 55,-
1001 - 2000 = 120,-

I tillegg har jeg satt opp et betalingsvalg som heter “Oppkrav”, som da legger 63,- til pÃ¥ ordresummen for dem som ikke bruker kredittkort/PayPal (70 % av mine kunder velger oppkrav...).

Kan noen med noen svært enkle vendinger forklare meg hvordan jeg gjør dette i Magento?

smile

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

kyrre
Jr. Member

Total Posts:  11

Jeg fant ut av det selv, men jeg slet en del for å få det til - selv med hjelp fra forumsøk.

I en post fra 9. august i fjor fant jeg denne artikkelen. Der stÃ¥r det at man skal lage en CSV-fil med rateen for frakt. Det det IKKE sto var at man mÃ¥ ta vekk den øverste linja, og i eksemplet stÃ¥r det “USA”, og da regnet jeg med at jeg skulle skrive “Norge”, men neida. “NO”, skal det stÃ¥. Noe misvisende…

Magento Community
Magento Community

codeblue
Jr. Member

Total Posts:  3

Glad jeg bare er ansatt som et bud med min egen lille budbil rasberry

Magento Community
Magento Community

rmon
Jr. Member

Total Posts:  14

kyrre - 31 August 2008 07:21 AM

Jeg har søkt litt rundt på forumet, men jeg får ikke helt tak i hvordan man håndterer frakt.

I min eksisterende nettbutikk har jeg muligheten til å sette opp frakt basert på vekt. Ingen av mine varer veier under 100 gram, og jeg har satt opp følgende matrise (som selvsagt er konfigurerbart i en enkel GUI):

1 til 350 = 23,-
351 - 1000 = 55,-
1001 - 2000 = 120,-

I tillegg har jeg satt opp et betalingsvalg som heter “Oppkrav”, som da legger 63,- til pÃ¥ ordresummen for dem som ikke bruker kredittkort/PayPal (70 % av mine kunder velger oppkrav...).

Kan noen med noen svært enkle vendinger forklare meg hvordan jeg gjør dette i Magento?

smile

Hvordan laget du “Oppkrav” metoden? System -> Innstillinger -> Betalingsmetoder ? SÃ¥ laget du en ny eller brukte du noen av de som lÃ¥ der fra før?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top