Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Trenger litt hjelp - Oppsett

incydw
Jr. Member

Total Posts:  4

Hei, installert Magento nå, og lurer på hvordan jeg skal installere den norske språkpakken fra URL: http://www.magentocommerce.com/extension/384/magento-community-modules--norwegian-bokmal-norway-language-pack

Finner ingen Download link så jeg selv kan laste opp og installere ( via FTP og derretter Admin interface? noen dokumentasjon her?)
Ser bare en extention key: magento-community/Locale_Mage_community_nb_NO.

Er det slik at man trenger en modul installert for dette.. hmm

Ellers er det kjempebra at vi har et norsk forum, har erfaring fra oscommerce og dette systemet trengs!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

incydw
Jr. Member

Total Posts:  4

Fant connect manager nå!

Men får denne feilmld på key: magento-community/Locale_Mage_community_nb_NO:

Failed to download magento-community/Locale_Mage_community_nb_NO within preferred state “stable”, latest release is version 1.0.19870.4.3, stability “beta”, use “channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_nb_NO-1.0.19870.4.3” to install
Cannot initialize ‘channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_nb_NO’, invalid or missing package file
Install Errors
Package “channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_nb_NO” is not valid
PEAR ERROR: install failed

Magento Community
Magento Community

Sindre|ProperHost
Mentor

Total Posts:  1158

Hei!

Ã…pne denne linken og klikk “Full package” under Download for Ã¥ laste ned ZIP-fil med oversettelsen.

Pakk ut filene og last opp til serveren hvor du har Magento installert (behold samme mappestruktur). I Magento Admin, klikk System :: Configuration og velg Norsk BokmÃ¥l under Locale. Klikk “Save config” og du bør ha norsk sprÃ¥k pÃ¥ nettbutikken!

Velg norsk under Interface Locale nede til venstre for å få norsk i admin.

Håper dette kan være til hjelp!

Magento Community
Magento Community

AnneLise
Sr. Member

Total Posts:  154
Bergen, Norway

Åh, bra jeg fant denne tråden.

Worked like a charm.

Takk smile

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Hvor mange ulike versjoner av den norske sprÃ¥kpakken finnes egentlig? Den du referer til i innlegget over er 100% ferdig? AltsÃ¥ ikke den samme som den som aFFi har laget? Ser ogsÃ¥ at det ligger enda en norsk sprÃ¥kpakke pÃ¥ “Magento Connect”, noe som betyr at vi har tre forskjellige sprÃ¥kpakker?

Magento Community
Magento Community

Sindre|ProperHost
Mentor

Total Posts:  1158

Jeg fullførte aFFi sin påbegynte versjon en tid tilbake slik at den var 100% for versjon 1.0. Vil tro en del nye fraser er lagt til siden den gang, så er nok ikke 100% lenger.

Magento Community
Magento Community

frodefi
Jr. Member

Total Posts:  8

Hei!

Jeg installerte denne sprÃ¥lpakken. BÃ¥de ved Ã¥ laste ned zip-fil og ved Ã¥ bruke Magento Connect Manager (til de som ikke fÃ¥r til Ã¥ bruke den, gÃ¥ til settings i Manager og velg “Beta").

Og jeg valgte i System-Configuration, under “Default Config”, (General) Locale til Norwegian BokmÃ¥l.

Men språket i butikken forble engelsk.

Jeg gjorde dette pÃ¥ en fresh installasjon av Magento 1.3.1.1. Og jeg prøvde for sikkerhets skyld, som nevnt, begge variantene av Ã¥ laste ned sprÃ¥kpakken. Jeg ser ogsÃ¥ at katalogen “nb_NO” ligger under “nb_US”, sÃ¥ filene er til stedet der de skal være…

Hva kan dette skyldes, tro?

Hilsen Frode

Magento Community
Magento Community

frodefi
Jr. Member

Total Posts:  8

Aha, jeg ser at den norske oversettelsen er “tom”, dvs det ligger kun engelske ord der norske ord burde vært. I alle fall var det slik i den ene fila jeg sÃ¥, 2 relativt “viktige” fil ved navn Mage_Catalog.csv og Mage_Checkout.csv

Jeg antar dette er en feil fra den som har lagd siste versjon…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top