Magento Forum

Hoe best deze opzet configureren? 

Patsjoelie
Jr. Member

Total Posts:  5

Beste allemaal …
Ik heb Magento geïnstalleerd, geprobeerd, en goed bevonden.
Ik zit nu de gebruikershandleiding door te nemen (een PDF’je zou handig zijn rasberry ) en probeer me een beeld te vormen hoe ik mijn zaak het best online kan krijgen.
Dit is de opzet die ik wil bekomen:
1 fiscale entiteit. Deze factureert en voldoet aan al de fiscale verplichtingen. Deze zal waarschijnlijk de “administratieve” basis van Magento uitmaken? De gegevens van deze entiteit komen dus ook op de orders, facturen ed.
Vervolgens wil ik 2 commerciële benamingen gebruiken, op 2 verschillende domeinen.
Deze zullen allebei een verschillende template gebruiken.
Producten in winkel 1 kunnen in winkel 2 ook voorkomen, maar dit is niet noodzakelijk altijd zo.
Wat wel van belang is, is dat een product in winkel 1 een prijs gebruikt, en in winkel 2 hier een korting op berekend wordt, of gewoon een verschillende prijs gehanteerd wordt.
Liefst van al zou ik verschillende gebruikersgroepen hanteren, en per groep een regel kunnen specifiëren die ofwel een korting toekent ofwel een verschillende prijs gebruikt.

Bv.:
Product A heeft een prijs van 10 euro in beide winkels.
Winkel 1 hanteert altijd deze vaste prijs.
In winkel twee maak ik twee gebruikersgroepen aan:
Groep A krijgt 10% korting.
Groep B betaald gewoon 2 euro.
Reden van deze opzet:
Winkel 1 is gewoon een kleinhandel, waar de particulier de volle pot betaald.
Winkel 2 is een groothandel, en afhankelijk van het type klant (winkel of professionele gebruiker zonder btw nummer) krijgt deze respectievelijk een andere prijs of een kortingspercentage toegekend.
Is deze opzet überhaupt mogelijk in Magento? Zoja, hoe ga ik het beste te werk om dit te realiseren?
Alvast bedankt op voorhand voor enige hulp!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Yes, dat kan allemaal. Een korting voor ene bepaalde groep in je groothandel werkt sowieso, een aangepaste prijs weet ik niet zeker (per product denk ik niet, globaal, als in “4 euro korting” of “10% eraf” wel).

Met je testinstallatie kun je dit vrij eenvoudig ni praktijk brengen. Je hoeft alleen in winkel 2 maar groepen en dan promotions aan te maken.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

User guide in PDF:
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/13987/

Prijs kan je in je configuratie op GLOBAL of WEBSITE zetten. De laatste geeft de mogelijkheid om in de andere website hetzelfde product tegen een andere prijs aan te bieden. Ook dat kan dus.

Als je dit wil realiseren is het verstandig een testsite op te zetten zoals JT aangeeft en bekijk ook de Screencasts over het opzetten van meerdere websites. Dat maakt het een stuk duidelijker. Nou vooruit, gemak dient de mens:
http://www.magentocommerce.com/knowledge-base/entry/overview-how-multiple-websites-stores-work

Magento Community
Magento Community

Patsjoelie
Jr. Member

Total Posts:  5

Bedankt J.T en Gui, ik ga me er in vastbijten!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top