Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

verbinding met fysieke shop en stock

Frank S
Jr. Member

Total Posts:  18

Dag allemaal,

Ik ben benieuwd om Magento uit te proberen maar zit met een vraag: we willen een online shop opstarten maar hebben sowieso al een fysieke shop met stock en kassa. Voor de kassa gebruiken we de software “ADBplus 2000 Special, kassa editie”. De fysieke stock wordt ook met die software bijgehouden. Zie http://www.monicom.nl/

Wat ik nu zou willen is dat de online (Magento) en fysieke shop ‘communiceren’ met elkaar. Dwz dat minstens het stock cijfer steeds accuraat is. Zou zoiets mogelijk zijn? Vraagt dat weinig of veel werk?

Ik vraag me ook af of we de statistieken van Magento alleen moeten voorbehouden voor de online verkoop of dat we de cijfers van de fysieke verkoop er ook kunnen in integreren.

Heeft iemand van jullie hierover tips?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Frank

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Dag Frank,

Ik ken dat POS systeem niet maar volgens hun website is er een export module die klaarblijkelijk naar CSV kan exporteren. Als je dat op een cron/scheduled task doet (moet je ff die software manual checken of die leverancier hoe) dan heb je in ieder geval een data source welke Magento kan pakken elke X uur.

Magento heeft een omvangrijke API dus je zou een stukje middleware kunnen (laten) schrijven die die CSV pakt en daarop gebaseerd Magento update. Afhankelijk van die kassa software hoe moeilijk het prcies loopt maar het lijkt relatief simpel. Nog simpeler als die kassasoftware op een ODBC achtige database loopt, dan zou je zelf een rechtsreekse verbinding aan kunnen leggen.

Export-module

Er is nu een Export-module voor ADBplus 2000 Special beschikbaar om te kunnen exporteren naar DBASE & Comma gescheiden bestanden. Klik hier om te downloaden.

Wat je 2e vraag betreft, alles kan. En er is een groep al bezig om een POS versie (touch-screen) voor Magento te maken ,dan zou je je kassasysteem kunnen dumpen en 100% Magento gaan.

Magento Community
Magento Community

future500
Member

Total Posts:  41
Netherlands

Hoi J.T.,

Je hebt het over een groep die bezig is om een touch-screen POS aansluiting op Magento te maken - kun je daar iets meer over vertellen? Ik wil me daar graag in mengen.

Mvg,

Ramon

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top