Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 2 of 2
BTW Tarief Instellen en op de juiste wijze tonen op de site

Gui
Guru

Total Posts:  588

Lijkt me handig JT, ik had een fastreply dus zag je antwoord niet. Zelf heb ik alleen twee linker handen wat coden betreft.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

We kunnen op z’n minst detecteren of iemand een bedrijfsnaam invoert in het daar voor bestemde text input vakje met dan een prompt/pop-up over het BTW nummer. Ik zal rond de Kerst eens ff kijken.

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

Total Posts:  30

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/19712/ link naar dit board engelse thread met min of meer identiek probleem.

Ben er vandaag eens een tijdje ingedoken en wat op een magento testserver wat getest maar ik kwam dus niet verder als handmatig een klant van de ene naar de andere groep zetten.

Het lijkt me dat dit zoals in de andere thread aangegeven een probleem is dat magento zou moeten oplossen in één van de volgende updates. Vooral voor europeese webshops lijkt het me iets dat standaard aanwezig moet zijn als je ook buiten je eigen land aan bedrijven en particulieren levert.

Maar als iemand zich misschien geroepen voelt om tot die tijd met een oplossing te komen, of in het engels / duits een oproep te doen een oplossing te programmeren. Ik wil graag testen alleen van programmeren heb ik geen verstand.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Bedankt voor de reminder Bob, ik had daar al eens gepost maar heb er nu nog wat gedachten aan toegevoegd.

Er blijkt dus toch een ‘echte’, doch lang niet altijd even betrouwbare, API te zijn voor BTW nummer validatie. Dat is zeker goed nieuws.

Magento Community
Magento Community

munkeh100
Jr. Member

Total Posts:  5

Kun je ondertussen reeds het BTW nummer van de klant tonen op de factuur? Iemand enig idee?

Magento Community
Magento Community

EURO
Jr. Member

Total Posts:  23

J.T. - 15 December 2008 09:30 AM

Er blijkt dus toch een ‘echte’, doch lang niet altijd even betrouwbare, API te zijn voor BTW nummer validatie. Dat is zeker goed nieuws.

Enkel een check via die website is niet voldoende voor de Belastingdienst!

Een BTW nummer moet minimaal handmatig gecontroleerd worden via de belastingtelefoon. (0800-0543, optie 2, optie 1) Dan wordt de combinatie van BTW-nummer en bedrijfsnaam gecontroleerd. De belastingdienst kan hiervan een schriftelijke bevestiging sturen of je kunt het gesprek opnemen.

Doe het niet op een andere ‘eenvoudigere’ manier, want als je ICL boekhouding niet blijkt te kloppen moet je de BTW na controle toch betalen!

In deze forumpost legt Egbert Punter, een expert op dit gebied uit wat enkele regels zijn omtrent leveren voor 0%.

In dit artikel worden de overige regels uitgelegd. Wat er staat over controle via de website klopt dus niet!

Zegt je accountant dat controle via deze website voldoende is, laat hem dit dan op papier zetten. Mocht het dan misgaan bij een controle, dan hoef je de BTW in ieder geval niet alsnog te betalen.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Dankjewel Euro, interessante links (jammer dat de Magento forums die links breken, maar met wat extra ampersands, is het weer te fixen).

Gelukkig zitten wij in het Verenigd Koninkrijk en hoeven we niet elke keer te bellen. Wat een gezeik zeg!

Over big brother gesporken… “• het kenteken van de auto waarmee de goederen worden vervoerd;” Mag ik ff een bleodsampletje van u meneer de koerier? Een haar, sperma of speeksel kan ook. De belastingdienst wil namelijk precies weten wie de goederen afhalen. En ja, er zit een GPS tracker want de balastingdienst will wel zeker weten dat het Nederland uitgaat. Zucht…

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Hallo,
Ik heb ook een BTW probleempje:
De btw voor producten wordt netjes weergegeven.
BTW over verzendkosten heb ik nu ook goed staan.
Totale btw berekening in winkelmandje klopt ook.
Maar Het bedrag bij subtotaal word zonder BTW weergegeven.
Dus subtotaal achter de productregel is b.v. 16,55 euro maar subtotaal bij de berekening daaronder is 13,91 euro
dat is verwarrend voor de klant en wil ik gewoon ook inclusief btw weergegeven hebben.
Bij configuratie -> BTW kan ik niet vinden hoe ik dat moet instellen.

Wie heeft er hierover een idee wat er fout gaat?

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Ik zie dat dit een standaard “fout” is in magento end at dit in alle shops gebeurd.

Vind dat niet echt netjes, de productprijzen staan inclusief BTW en daarna wordt het subtotaal plots exclusief BTW getoond en tevens worden de verzendkosten exclusief BTW getoond en dan wordt er weer BTW bij opgeteld en krijgt de klant pas het juiste bedrag te zien.

Voor de klant erg onduidelijk, zo ziet hij dus ook niet de juiste verzendkosten en loop je weer meer kans dat een klant afhaakt door de onduidelijkheid van dit geheel.

Ik wil dus gewoon alle prijzen inclusief BTW getoond hebben en het het btw bedrag is gewoon het totaal BTW in de bestelling.

Ik begin echter te vrezen dat dit in magento niet mogelijk is?

Magento Community
Magento Community

superfly85
Jr. Member

Total Posts:  5

Mocht iemand hier nog problemen mee hebben, het probleem zit hem in hem in de verzendinstellingen onder “systeem, configuratie, verkopen” Dit staat waarschijnlijk niet op Nederland, waardoor je de BTW niet correct krijgt weergegeven bij het afrekenen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 2 of 2