Magento Forum

Page 1 of 2
BTW Tarief Instellen en op de juiste wijze tonen op de site

Webtailor Mallorca
Jr. Member

Total Posts:  28
Hasselt/Palma de Mallorca

BTW Tarief Instellen en op de juiste wijze tonen op de site

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb 1.1.3 geinstalleerd en wil nu de prijzen incl. en excl BTW tonen op de website.
Het instellen van het BTW tarief is niet zo moeilijk, maar het wordt niet getoont.
Wat ik ook instel en aanpas in de admin er veranderd niets in het front-end.

Als je bijv de cart oproept dan zie ik nu wel 2 cellen staan in die tabel… in en excl btw, maar de bedragen die er staan zijn hetzelfde.

Ik zou graag de prijzen incl.BTW in het groot en eronder de prijs excl btw willen zetten op de product detail pagina.
En ook zou de verwijderings bijdrage erbij moeten komen. Recupel in België.

Iemand?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Ben ik ook tegen aangelopen. Ik was toen vergeten om, in mijn geval Nederland, ook toe te voegen aan de BTW-groep.
Wissel op de cart-page maar eens van land bij Quote Tax en Shipping.

Of je product dat je bekijkt zit nog niet in de juiste BTW-groep.

Recupel, helaas nee. Misschien een custom attribute voor maken?

Magento Community
Magento Community

Webtailor Mallorca
Jr. Member

Total Posts:  28
Hasselt/Palma de Mallorca

Bedankt Gui,

Hij stond daar op Burundi (vraag me niet hoe het kan) Dacht dat ik daar België had ingevuld.

Magento Community
Magento Community

Michal_s
Sr. Member

Total Posts:  111
The Netherlands

Is er iemand die uberhaupt weet hoe je de BTW instelt… naar ons Nederlands tarief van 19%

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

ja hoor. Staat vrij duidelijk in de handleiding. Als je een concrete vraag hebt hoor ik het graag.

Magento Community
Magento Community

Michal_s
Sr. Member

The Netherlands

Ok duidelijk, heb even in de manual gekeken en de instellingen staan goed. Dan is dit de concrete vraag; waarom laat die bij de factuur niet 19% zien, dit is namelijk verplicht in nederland

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

en dan ook gelijk een vraag stellen die ik maar half kan beantwoorden! wink

Ben eerlijk gezegd nog niet zo ver. In een proef opstelling heb ik dat inderdaad ook gezien bij het 0% tarief. Daar heb ik toen een issue report van gemaakt.
http://www.magentocommerce.com/bug-tracking/issue?issue=2527

Die zou opgelost moeten zijn maar waarschijnlijk is het dus alleen voor het 0% tarief opgelost

Magento Community
Magento Community

Michal_s
Sr. Member

The Netherlands

das best klote dat zou er dus op neer komen dat je met magento niet online kan in nederland, tenzij je hardcoded 19% in de html files zet

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Ik weet niet in hoeverre je weg kan komen met: “Alle prijzen bevatten de wettelijke belastingen” Misschien voor consumenten maar voor bedrijven zeker niet.

Misschien verstandig om issue report aan te maken.

Magento Community
Magento Community

Michal_s
Sr. Member

The Netherlands

heb er 1 geplaatst

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Geloof dat je inmiddels in 1.1.6 wel de prijzen including & excluding taxes kunt weergeven op de site/facturen.

Het echt lastige is natuurlijk, dat je buitenlandse EU bedrijven met BTW-nummer een 0% tarief moet rekenen (of anders de BTW “verleggen naar de afnemer"). Dat is erg tricky met Magento.

Heeft iemand al een complete BTW CSV import voor de NL situatie?

Magento Community
Magento Community

hero
Member

Total Posts:  33

snelste manier om die 19% te laten zien is de locale csv aanpassen.
eens zoeken in de csv
heb het dit weekend nog tegengekomen. ik denk dat het in de customer of checkout staat
\app\locale\nl_NL

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

Total Posts:  30

Morningtime - 04 November 2008 02:24 AM

Het echt lastige is natuurlijk, dat je buitenlandse EU bedrijven met BTW-nummer een 0% tarief moet rekenen (of anders de BTW “verleggen naar de afnemer"). Dat is erg tricky met Magento.

Heeft iemand al een complete BTW CSV import voor de NL situatie?

Dat is mijn probleem.

Ben bezig met een shop die zowel aan particulieren alsook aan bedrijven gaat leveren.

In nederland is alles met btw bedrijf of particulier.
Het probleem is bijv naar duitsland, lever ik een particulier dan moet ik gewoon 19% btw berekenen.
Leveren ik aan een bedrijf met btw nummer dan is het 0%.
Nu zie ik dat een nieuwe klant wel een btw nummer kan invoeren maar ik begrijp nog niet hoe ik daar automatisch iets mee kan doen.

Wat ik wel heb begrepen is dat ik een nieuwe klant die een bijv duits btw nummer heeft handmatig na zijn invoer op een klantengroep kan zetten waar geen btw van toepassing voor is. Het handmatige wil ik echter vermijden.

Ik hab een andere oplossing bedacht. Nieuwe klant moet eerst kiezen of hij consument is ok bedrijf. In dat geval bedrijven krijgen prijzen zonder btw te zien en consumenten met btw. dit is alles geen probleem.

In system>configuration>customer configuration kan ik instellen of het invullen van een btw nummer verplicht is. Probleem is dat ik dit alleen maar op default niveau kan doen dus of het ene of het andere.
Ga ik nu naar de shop voor bedrijven zonder btw dan is customer configuration weg. De enige andere mogelijkheid is om het invullen van een btw nummer als optional in te stellen. Echter bedrijven die zich registreren vergeten dan vaak dat nummer met als gevolg dat ik het per mail toch weer moet opvragen.

Heb ook nog een poging gedaan om bij share customer account globel te wijzigen in per website, hopende dat ik dan per website wel kan instellen op btw nummer verplicht is maar helaas.

Bestaat er een andere mogelijkheid om dit per store in te stellen of een klant wel of niet btw nummer moet invulen.

Is er voor dit probleem al een oplossing ?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Als dit al een paar maanden een probleem is, wordt het niet eens tijd dat we een oplossing gaan coden met z’n allen?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Hm interessant. Ik heb een klein bedrijf en zo af en toe een buitenlandse zakelijke klant dus het hoeft voor mij nog niet automatisch, wat volgens mij ook nog niet kan dan zou je zelf een module moeten schrijven. Op zich niet al te moeilijk lijkt me als je kan programmeren (ik helaas niet :( )

BTW-nummer verplichting. Je moet dan echt een aparte Website aanmaken. Het kan niet per store of store view.
Op zich kan je de producten wel weer delen tussen beide Websites. Dus iedereen kan alles zien. Dit werkt in mijn ogen ook flexibeler omdat je dan ook andere opties makkelijker kan toespitsen op de wholesale/retail.

Succes

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top
Page 1 of 2