Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento connect foutmeldingen

Patsjoelie
Jr. Member

Total Posts:  5

Hoi allemaal ...
Ik had magento 1.1.2stable geïnstalleerd.
Ik heb met de magento connect manager onder deze versie perfect de “modern” template kunnen installeren.
Wanneer ik vandaag tracht om nieuwe modules te installeren via de connect manager, krijg ik steevast voor iedere module die ik probeer enkele foutmeldingen. Zie hieronder.

Ik heb wel via de connect manager een upgrade kunnen uitvoeren van de “modern” template en de magento core kunnen upgraden van 1.1.2 naar 1.1.3, dit zonder problemen.

Wanneer ik echter probeer om de nederlandse taalmodule te installeren via de connect manager krijg ik telkens deze foutmelding:

Failed to download magento-community/Locale_Mage_community_nl_NL within preferred state "stable"latest release is version 1.0.19870.4.8stability "beta", use "channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_nl_NL-1.0.19870.4.8" to install
Cannot initialize 
'channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_nl_NL'invalid or missing package file
Install Errors
Package 
"channel://connect.magentocommerce.com/community/Locale_Mage_community_nl_NL" is not valid
PEAR ERROR
install failed

Dit is ook zo voor gelijk welke module ik tracht te installeren.
Iemand enig idee?
Alvast hartelijk dank voor enige hulp!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Webtailor Mallorca
Jr. Member

Total Posts:  28
Hasselt/Palma de Mallorca

Hallo Patsjoelie,

Op het tabblad settings klikken (in de Magento connect manager) en daar de preffered state op alpha zetten.
Want officieël zijn die vertalingen nog in alpha of beta fase.

Dan kan je ze zo binnenhalen via connect, zo heb ik het opgelost.

ps.
Hoe heb je die update voor elkaar gekregen?
Mij is dat dus niet gelukt, ik heb 1.1.2 eraf gegooit en 1.1.3 full version handmatig geinstalleerd.
Welke extension key moest je daarvoor gebruiken, ik heb daar nergens op de site een goede uitleg over kunnen vinden.

Magento Community
Magento Community

Patsjoelie
Jr. Member

Hey,
Bedankt voor je reactie! Ik ga het straks uitproberen.
Wat betreft de upgrade via connect: in de connect manager, in het grijze vak bij “Manage Existing Extensions” staat uiterst rechts:
“Check for Upgrades”.
Hier op klikken, en bij “Mage_Core_Modules” kan je vervolgens kiezen om de upgrade uit te voeren.
Zo is het bij mij gelukt.

Groeten,
Pat.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

als je in install gedaan hebt met de downloader dan pakt ie soms de upgrade niet automatisch.

Eénmalig:  magento-core/Mage_All_Latest invullen als extensie key en dan zou het verder moeten werken. Let well deze overschrijft de bestanden dus modificatie ook! Backup!

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Gui - 18 August 2008 12:29 PM

als je in install gedaan hebt met de downloader dan pakt ie soms de upgrade niet automatisch.

Eénmalig:  magento-core/Mage_All_Latest invullen als extensie key en dan zou het verder moeten werken. Let well deze overschrijft de bestanden dus modificatie ook! Backup!

Yes, en dat hadden ze wel ff ergens prominent aan mogen kondigen want dat heeft me gister anderhalf uur gekost.

Magento Community
Magento Community

Goedkoopste Webshop
Sr. Member

Total Posts:  228
Netherlands

Hallo,

Ik ben nieuw met Magento, maar vind het een fantastisch platform.
Nu heb ik de installatie gedaan en dat ging prima echter als ik via de Magento connect manager wat wil downloaden kijg ik een error.

There has been an error processing your request.
Warning: realpath() [function.realpath]: SAFE MODE Restriction in effect.  The script whose uid is 1154 is not allowed to access /tmp owned by uid 0 in /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/downloader/pearlib/php/System.php on line 459
Trace:
#0 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/downloader/pearlib/php/System.php(459): mageCoreErrorHandler(2, ‘realpath() [tmpdir(’/tmp’)
#2 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/downloader/pearlib/php/PEAR/DependencyDB.php(28): require_once(’/home/dion14100...’)
#3 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/downloader/pearlib/php/PEAR/Registry.php(29): require_once(’/home/dion14100...’)
#4 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/lib/Varien/Pear.php(29): require_once(’/home/dion14100...’)
#5 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/lib/Varien/Pear/Package.php(3): require_once(’/home/dion14100...’)
#6 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/app/code/core/Mage/Adminhtml/controllers/Extensions/LocalController.php(28): require_once(’/home/dion14100...’)
#7 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Admin.php(118): include(’/home/dion14100...’)
#8 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(174): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Admin->match()
#9 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/app/Mage.php(447): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#10 /home/dion141004/domains/jeeigenwebsite.com/public_html/magento/index.php(52): Mage::run()
#11 {main}

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Als ik me niet vergis is dit de oorzaak: Warning: realpath() [function.realpath]: SAFE MODE Restriction in effect. 
Safe mode moet uit staan om Magento te draaien.

Magento Community
Magento Community

blindnotes
Jr. Member

Hoi,
Misschien is er iemand die mij kan helpen.
Ik wilde de NL language pack installeren via Connect Manager. De melding verscheen dat die alleen beta was, dus ik connect manager ingesteld op ‘allow beta’ of iets dergelijks. Vervolgens doet de hele connect manager het niet meer. Ik krijg na het inlogscherm de volgende melding:

Fatal errorCall to undefined method PEAR_Error::set() in [...]/public_html/shop/downloader/Maged/Pear.php on line 105

Wie kan me helpen ajb

Groet
Joost

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Als je zoekt op ‘Fatal error: Call to undefined method PEAR_Error:’ vind je een heleboel, misschien dat deze thread helpt?

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/8006/#t70245

Misschien is het handig om voor dit soort vragen een nieuw onderwerp aan te maken. Dan blijft alles wat overzichtelijker en is de kans groter dat er een antwoord komt. De titel van deze thread is natuurlijk misleidend dus ook graag een duidelijke titel.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top