Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento klar til brug? 

tinocordes
Jr. Member

Total Posts:  5

Hej alle,

Jeg skal lave en Virtuemart-shop for en kunde, men jeg kan se at nogen af jer har testet Magento i noget tid, er det værd at anbefale Magento i stedet for Virtuemart som det er nu? Eller skal Magento have lidt mere tid?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Total Posts:  80

Hej Tino og velkommen til.

Jeg har selv arbejdet med Virtuemart tidligere og min erfaring er, at Virtuemart er fint til websites hvor shoppingdelen kun er en lille del af det samlede site, mens det er alt for ufleksibelt hvis det skal bruges på dedikerede shoppingsites med mange ordrer og varenumre.

Så hvis valget står mellem Virtuemart og Magento til et dedikeret shoppingsite så vil jeg uden tvivl anbefale dig at gå i krig med Magento.

Selvom Magento kun har været ude i lidt over 4 måneder er der tale om et yderst gennemarbejdet og velstruktureret system som slår Virtuemart på stort set alle punkter - Og jeg vil faktisk våge at påstå at der er flere bugs i Virtuemart end der er i Magento smile

Magento Community
Magento Community

tinocordes
Jr. Member

Total Posts:  5

Tak for svaret! smile

Har det stor betydning, hvor man får hosted? Jeg kan se nogen har god erfaring med Danhost ...

Og Epay er bedst til betalingen?

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Magento stiller en del krav til serveropsætningen som det langt fra er alle webhoteller som opfylder. Tag evt. et kig i tråden om webhoteller hvor Magento virker: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/128/ - Danhost har jeg selv gode erfaringer med, men der er også andre webhosts som får gode ord med på vejen.

Status på betalingsmodulerne lige nu er at der både er udviklet moduler til Quickpay, DIBS og epay. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at benytte ePay da de dels har nogle rimelige priser og god support, samtidig med at deres Magento-modul virker som det mest gennemførte af de tre.

Magento Community
Magento Community

Kasper
Jr. Member

Total Posts:  29
Denmark

Hey Thissel,

Hvilken løsning har du hos Danhost? Er det bare et af deres standard web hoteller?

Har du evt. et link til en shop du har hostet der?
Så jeg lige kan vurdere load time og generel hastighed ved navigering rundt på en shop hostet hos Danhost?

Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Hej Kasper

Jeg har både et site kørende på en selvstændig server hos Danhost samt et par stykker på deres tradionelle webhoteller. Desværre er alle installationerne, webshops som er under udvikling for kunder og jeg kan desværre ikke give dig adgang til dem på nuværende tidspunkt.

Helt generelt kan jeg dog sige at det site som kører på en selvstændig server selvfølgelig har en hurtigere loadtid end de andre, men at loadtiderne på de almindelige webhoteller absolut også er acceptable.

Hvis du kan vente et par dage, så skal se om jeg ikke kan få tid til at lave en testinstallation som du kan tilgå - Den vil i såfald komme til at ligge på et af Danhosts almindelige webhoteller.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top