Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Norsk oversettelse

Roy Andre
Sr. Member

Total Posts:  209

Fint om vi koordinerer oversettelse til norsk litt slik at ikke flere gjør samme jobben.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Nimrad
Jr. Member

Total Posts:  3

Har du begynt og oversette? Jeg skal starte opp en webshop snart og Magento virker interessant. Kan godt være med på en norsk oversettelse.

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Nei har ikke begynt enda, hovedsaklig fordi Magento-folka ikke har klart et skikkelig oversettelsessystem enda. Dersom de får dette klart ila en ukes tid så kan vi ta en “bolk” hver ellerno.

Magento Community
Magento Community

Akvario
Jr. Member

Total Posts:  6
Norway

Vedlagt her ligger oversettelsen som AFFI har startet på. no_NO.zip (Ikke sikker på at denne er 100% oppdatert.
AFFI sier at denne ble lastet ned i fjor, så en god del nye oversettelser kan være lagt til.

Foreslår at de som ønsker å være med å oversette ta utgangspunkt i ZIP filen som ligger vedlagt. Filen heter Norwegian.zip

Post gjerne enkeltfiler her etterhvert som de er oversatt. Når alle er oversatt plukkes de ut av tråden settes inn i en ZIP.
Såfremst ingen har andre forslag til hvordan dette kan løses?

File Attachments
no_NO.zip  (File Size: 35KB - Downloads: 463)
norwegian.zip  (File Size: 43KB - Downloads: 572)

Magento Community
Magento Community

OleHelgesen
Jr. Member

Total Posts:  5

Hei.
Jeg skulle hjelpe til med oversettelsen en gang i november, men glemte hele greien. smile
Nå har jeg begynnt å oversette filene i norwegian.zip.
Går gjennom dem i synkende alfabetisk rekkefølge og har hittil oversatt fra Wishlist til Newsletter.

Når jeg er ferdig om noen dager kommer jeg til å legge det ut her, slik at flere kan gå gjennom og se til at ordbruken er riktig og konsekvent. Er selv ikke helt inne i kjøpmannsjargongen, så det er sikkert endel merkelige oversettelser rasberry

Magento Community
Magento Community

OleHelgesen
Jr. Member

Har nå oversatt alt.

Men jeg fant ikke ut hvordan jeg kan importere disse språkfilene i Magento. Uansett, hadde vært fint om noen gidder å laste ned vedlagt fil og ser igjennom.

Siden jeg ikke har testet filene gjennom Magento er det umulig å si om oversettelsene er riktig i den kontekst de blir brukt, men dette er noe jeg kan fikse etterhvert.

Kom også gjerne med forslag om omformuleringer og korreksjoner.

File Attachments
no_NO-2008-02-04.zip  (File Size: 60KB - Downloads: 680)

Magento Community
Magento Community

Kimmono
Jr. Member

Total Posts:  6
Oslo, Norway

Jeg kan bli med å se på dette.

Magento Community
Magento Community

Roy Andre
Sr. Member

Vi har gått gjennom nå og det meste ser bra ut. En del små skrivefeil her og der som må fikses. Er det noen som holder på med oversetting av det resterende nå eller skal vi bare ta det her og sende inn til Magento-folka, slik at vi får det med til Final release senere i måneden?

Noen som vet hvordan vi får inn siste tekster som er kommet til, slik at de også blir oppdatert?

Magento Community
Magento Community

OleHelgesen
Jr. Member

Ang. hvordan få inn nye tekster fra den engelske versjonen:
Hvis du bruker Linux finnes det flere gode programmer for å vise forskjellen på tekstfiler og flytte inn endringer, bl.a. Kompare og KDiff3. Finnes sikkert lignende til Mac og Win.
Eclipse funker også knall (fungerer også på alle OS), men det er kanskje litt overkill for en så enkel oppgave hvis du ikke allerede bruker det til andre ting.

Magento Community
Magento Community

Christian_Norway
Sr. Member

Total Posts:  135

mappen som inneholder norsk bokmål oversettelse, skal hete nb-NO og IKKE no-NO

skifter man det så fungerer oversettelsen for front and backend

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Total Posts:  328

Hei,

har akkurat oppdatert til 1.0.19870.4.4 (last updated Fri, October 24), der translation status er opplyst til 100%.

Etter oppgradering har den norske oversettelsen sluttet å virke. Jeg får ingen feilmelding under installasjonen.

Jeg har fortsatt nb_NO under app/locale, men størrelsen på mappen er kun 12.0k (mens en_US er 0.547M).

Det virker som de oversettelsene jeg selv tidligere har gjort ikke er slettet.

Har andre samme problem, og funnet en løsning på dette?

1.  GÃ¥r det greit Ã¥ ikke oppdatere til nyeste sprÃ¥kpakke, eller er dette nødvendig for Ã¥ holde tritt med utviklingen som gjøres i Magento?

2) Er språkpakken en del av backup dataene, slik at hvis jeg tilbakefører en backup, så vil jeg få tilbake den forrige oversettelsen jeg brukte?

Magento Community
Magento Community

norbolig
Guru

Total Posts:  328

Problemet er løst.

Jeg kopierte alle Mage_*.csv filene tilbake til app/locale/nb_NO folderen, og slettet Magento Cache. Disse filene var blitt slettet da jeg oppgraderte Magento.

Heldigvis hadde jeg en kopi av filene på en annen nettiside som jeg hadde brukt til uttesting, og ennå ikke kommet så langt med at jeg hadde oppgradert.

Tror derfor ikke problemet ligger i siste utgave av “Norwegian Bokmal (Norway) Language Pack v. 1.0.19870.4.4” (og som jeg tror bare innholder en mindre oppdatering av en eller to filer), men antakelig skyldes en feil ved oppgradering av Magento.

Magento Community
Magento Community

super-ted
Jr. Member

Total Posts:  3

Trengs det forsatt help til oversetting? Har noen ledige timer nå og da som jeg gjerne bidrar med.

Ted

Magento Community
Magento Community

Audiobutikken
Jr. Member

Total Posts:  10

Noen som har full norsk oversettelse av nyeste versjon av magento?
Er jo veldig dumt om 20 stk sitter å oversetter hvis noen har ferdig oversatte filer

Magento Community
Magento Community

Audiobutikken
Jr. Member

Total Posts:  10

Noen som har en .tmx fil med oversettelser?

Magento Community
Magento Community

Henrik B
Jr. Member

Total Posts:  8

Hei

Har lagt inn norsk oversettelse, men fÃ¥r en feil nÃ¥r jeg gÃ¥r inn pÃ¥ kunder.  Bytter jeg tilbake til engelsk fungerer alt grin
Har noen noe erfaring med dette problemet?

Warning: json_encode() [function.json-encode]: Invalid UTF-8 sequence in argument in /home/users/jernvare1/www/lib/Zend/Json.php on line 95
Trace:
#0 [internal function]: mageCoreErrorHandler(2, ‘json_encode() [...’, ‘/home/users/jer...’, 95, Array)
#1 /home/users/jernvare1/www/lib/Zend/Json.php(95): json_encode(Array)
#2 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Widget/Grid/Massaction/Abstract.php(117): Zend_Json::encode(Array)
#3 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Widget/Grid/Massaction/Abstract.php(226): Mage_Adminhtml_Block_Widget_Grid_Massaction_Abstract->getItemsJson()
#4 /home/users/jernvare1/www/app/design/adminhtml/default/default/template/widget/grid.phtml(189): Mage_Adminhtml_Block_Widget_Grid_Massaction_Abstract->getJavaScript()
#5 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(144): include(’/home/users/jer...’)
#6 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(176): Mage_Core_Block_Template->fetchView(’adminhtml/defau...’)
#7 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(193): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#8 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Template.php(81): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#9 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Adminhtml_Block_Template->_toHtml()
#10 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(503): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#11 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(454): Mage_Core_Block_Abstract->_getChildHtml(’grid’, true)
#12 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Widget/Grid/Container.php(70): Mage_Core_Block_Abstract->getChildHtml(’grid’)
#13 /home/users/jernvare1/www/app/design/adminhtml/default/default/template/widget/grid/container.phtml(36): Mage_Adminhtml_Block_Widget_Grid_Container->getGridHtml()
#14 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(144): include(’/home/users/jer...’)
#15 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(176): Mage_Core_Block_Template->fetchView(’adminhtml/defau...’)
#16 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(193): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#17 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Template.php(81): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#18 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Widget/Container.php(225): Mage_Adminhtml_Block_Template->_toHtml()
#19 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Adminhtml_Block_Widget_Container->_toHtml()
#20 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Text/List.php(43): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#21 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Core_Block_Text_List->_toHtml()
#22 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(503): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#23 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(454): Mage_Core_Block_Abstract->_getChildHtml(’content’, true)
#24 /home/users/jernvare1/www/app/design/adminhtml/default/default/template/page.phtml(74): Mage_Core_Block_Abstract->getChildHtml(’content’)
#25 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(144): include(’/home/users/jer...’)
#26 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(176): Mage_Core_Block_Template->fetchView(’adminhtml/defau...’)
#27 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(193): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#28 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Template.php(81): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#29 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(643): Mage_Adminhtml_Block_Template->_toHtml()
#30 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Layout.php(526): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#31 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(347): Mage_Core_Model_Layout->getOutput()
#32 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/controllers/CustomerController.php(79): Mage_Core_Controller_Varien_Action->renderLayout()
#33 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(376): Mage_Adminhtml_CustomerController->indexAction()
#34 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(248): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch(’index’)
#35 /home/users/jernvare1/www/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(158): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#36 /home/users/jernvare1/www/app/Mage.php(459): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#37 /home/users/jernvare1/www/index.php(65): Mage::run()
#38 {main}

Mvh

Henrik

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2