Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

IDEAL vs PayPal etc. Ratio Betalingsmethodes

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Dag allemaal,

Wij zijn een in Londen gevestigd bedrijf met als focus de Britse markt maar sinds kort hebben we ook een osCommerce shop op een punt NL domein voor de Nederlanders. We willen de hele reutemeteut samenbrengen in 1 Magento installatie (6 shops) met het oog op de toekomst alsmede klant- en beheergemak.

Op de huidige Nederlandse shop biden we directe betaling per credit card aan of per bank overmaken. Ik begrijp dat jullie dit ook wel vooruitbetaling noemen. Gezien we in Engeland gevestigd zijn hebben we geen NL bankrekening en is iDEAL dus geen optie. We zitten er wel aan te denken PayPal aan te bieden maar ik vraag me af wat in jullie ervaring de voorkeur/de verhouding is.

Graag hoor ik hoe jullie klanten het liefst betalen, zoiets als:

iDeal: 50%
PayPal: 15%
Direct Credit Card: 15%
Bank Overschrijven: 10%
Cheque: 5%
C.O.D.: 5%

Ik heb echt geen idee hoe de voorkeur in Nederland ligt.

M.v.g.

J.T.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

Volgens mij kun je gewoon een contarct aflsuiten met een payment provider die het volledige pakket aanbied en zij maken het dan over naar jouw engelese bankrekening. zo werkt het in geval van Buckaroo bovendien is er een koppleing van magento via dop.nu

Een ander payment provider die zo werkt is globalcollects een hele grote jongen die volgens mij alleen grote klnaten aanneemt

Er is in duistland een silver of gold partner die de koppeling heeft voor globalcollects

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

We hebben al een merchant account en kan alles wel accepteren. Kan zelfs wel een NL bank rekening openen voor IDEAL maar accounting-technisch is het op dit moment nog net wat te veel gedoe voor ons. Vandaar dat ik me afvroeg of het aanbieden van PayPal in Nederland significant verschil maakt.

Op het moment lijkt het erop dat de helft ons vie hun bank betaalt, internationaal overmaken en de andere helft met Creditcard. Denk je dat PayPal wat van de bank-mensen af kan snoepen?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Op het moment neemt iDeal een enorme vlucht. Ongeveer 80% van onze Nederlandse klanten betaald met iDeal. 15% Paypal en 5% handmatige overboeking.
Wij bieden creditcard betalingen alleen via Paypal aan en hebben geen COD mogelijkheid.

Paypal zal misschien wat afsnoepen van de bestaande bank klanten maar zeker niet veel nieuwe klanten trekken tenzij ze al een paypal account hebben.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Dankjewel Gui en dat is indrukwekkend. Het zou mooi zijn als iDeal Europa-wijd ging maar daar kunnen we maar beter niet op wachten.

Ik zal dan iig PayPal maar toevogen. Moet ff uitpluizen of er een manier is om alleen transacties naar geverifieerde addressen toe te staan. En in mijn osCommerce versie zijn betalingsmogelijkheden afhankelijk van de totale shopping cart waarde, om fraude risico’s te vermijden. Zal ff kijken hoe ik dit in Magento kan doen.

Nogmaals dank!

Magento Community
Magento Community

Q5 Webdesign etten-Leur
Jr. Member

Total Posts:  1

Altijd paypal toevoegen inderdaad. Ideal is lastiger, maar zeker aan te raden.

Groeten,
Mark
http://www.q-5.nl

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top