Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento Connect Manager - no conecta (sin permisos)

reydrogo
Jr. Member

Total Posts:  2

Hola a todo el mundo…

he instalado la ultima version del magento (1.1.2) + la traduccion al español pero cuando quiero ir al menu dentro de admin de Magento Connect Maanger no me deja entrar porque dice que no tiene los permisos suficientes....

Exactamente da este mensaje:

Error: Please check for sufficient write file permissions

Your Magento folder does not have sufficient write permissions, which this web based downloader requires.

If you wish to proceed downloading Magento packages online, please set all Magento folders to have writable permission for the web server user (example: apache) and press the “Refresh” button to try again.
Refresh

To learn more about setting write permissions, please visit the Magento community site for further details.

Por lo que entiendo dice que todas las carpetas deben tener permisos de escritura… ya lo hice.. le di permisos 777 a todas las carpetas (la raiz incluida) pero aun asi no logro que el Magento Connect funcione....

Alguna idea o sugerencia??

Gracias de antemano!!

un saludo!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

xavison
Jr. Member

Total Posts:  1

Hola reydrogo,

Yo tenía el mismo problema y tuve que darle permisos 777 no sólo a las carpetas sino tb a todos los archivos que hay en ellas.

Ahora tengo otro problema, ya que no me sale el mensaje que te salía ti de fatal de permisos…

El mensaje que me da ahora:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/home/consoladigital.com/web/shop/downloader/pearlib/php/System.php:459) in /usr/home/consoladigital.com/web/shop/app/code/core/Mage/Core/Model/Session/Abstract/Varien.php on line 73

Ayuda y saludos!!!!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top