Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Menyn försvann efter installationen av Svenska? 

jagge
Jr. Member

Total Posts:  4

Hej på er!
Tack för svenska delen av Magento! Ska försöka bidra så mycket det går här framöver.

Men, nu behöver jag någon annans hjälp.. smile

Jag började med lite designändringar (endast byte av färger och bilder) och skulle sen installera det svenska språkpaketet.
Då försvann hela min huvudmeny? Jag har inte gjort några ändringar på denna del av sidan.

Nån som har en idé om vad det kan vara?

http://www.u3116553.fsdata.se/magentoshop

Tacksam för snabb hjälp!

Mvh Jagge

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

Total Posts:  15

när jag klickade på länken så kom jag till installationen av Magento. känns inte riktigt rätt.
har du tagit bort installationen för att försöka igen? eller har du gett upp eftersom det här forumet och all hjälp verkar heldött?

//Magnus

Magento Community
Magento Community

jagge
Jr. Member

Precis,
jag gav upp eftersom forumet var heldött. Kunde inte lösa det själv och fick börja om.
Tack ändå!

Mvh Jagge

Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

har det löst sig nu då? eller kör du inte svenska längre?
hade samma problem när jag installerat svenska. fick lägga in produktkategorier själv så blev det menyer, verkar som om det inte
finns några demomenyer med den svenska installationen.

Magento Community
Magento Community

jagge
Jr. Member

nej, jag kunde inte få fram menyn. Jag är väldigt ny med Magento och har inte vant mig ännu vid strukturen så det är möjligt att jag gjorde nåt fel. Men jag skapade kategorier och hade dem aktiva med några produkter i. Men nej, det funkade ej. Så jag lade det på hyllan men vill självklart gärna igång.
Orkar du får du gärna beskriva hur du lade upp dina kategorier.

Tack!

Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

jag är väldigt ny med webbutiker överlag, så vi får väl ta och försöka hjälpa varandra helt enkelt.

det jag fick göra för att fÃ¥ fram kategorierna var att lägga dom under “default category” och inte pÃ¥ samma nivÃ¥ som jag först trodde.
mao ser strukturen ut ungefär såhär:

default category
---kategori1
------underkategori1
------underkategori2
---kategori2

osv…

hoppas du förstår, annars ska jag förklara utförligare.

//Magnus

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top