Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

ABN internetkassa: iDEAL basic

Webunity
Member

Total Posts:  55

Via de ABN internetkassa hebben wij iDEAL geimplementeerd. Ons account staat inmiddels in productie en is geactiveerd. Wij hebben nog geen testbetalingen gedaan. Nergens uit de documentatie blijkt dat dit nodig is. Maar goed;

Als URL’s hebben wij de volgende gebruikt:
test: https://internetkassa.abnamro.nl/ncol/test/orderstandard.asp
prod: https://internetkassa.abnamro.nl/ncol/prod/orderstandard.asp

We hebben (aangezien het om een Standaard iDeal gaat) enkel een MerchantID.

Volgens mij missen we iets, want er word op dit moment geen order doorgegeven aan iDEAL, en geen bedrag. Aangezien er verder niets in te stellen is, lijkt het mij dat ik iets over het hoofd zie, ik weet alleen niet wat.

Daarnaast; is het ook mogelijk om Creditcards via Internetkassa te automatiseren? En zo ja hoe?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Webunity
Member

Total Posts:  55

Let op! Mijn probleem is opgelost!

iDEAL (basic) implementatie voor ABN-Amro internetkassa

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Webunity - 07 August 2008 08:10 AM

Via de ABN internetkassa hebben wij iDEAL geimplementeerd. Ons account staat inmiddels in productie en is geactiveerd. Wij hebben nog geen testbetalingen gedaan. Nergens uit de documentatie blijkt dat dit nodig is. Maar goed;

[...]

We hebben (aangezien het om een Standaard iDeal gaat) enkel een MerchantID.

[...]

Je hebt geen standaard iDEAL - maar een Internetkassa-variant voor Creditcards, iDEAL en andere methoden bijelkaar. Dit is een compleet ander systeem dan waar de iDEAL module voor bedoeld is.

Jouw systeem is het Ogone systeem. (www.ogone.com). Hiervoor is een andere module beschikbaar via Magento Connect, maar die vereist nog vele aanpassingen.

Om creditcards te gebruiken, activeer je binnen de Internetkassa/Ogone-omgeving de gewenste betaalmethoden (VISA, Mastercard etc). Hier komen aanvullende eisen bij, o.a. contracten met Visa en Mastercard, dubbele beveiliging etc.

Bij behoefte aan commerciële hulp voor deze systemen kan men uiteraard contact opnemen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top