Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Vad är det som behövs-tråd för Svenska Magento-användare. 

Joley
Moderator

Total Posts:  24
Sweden, Västerås

Hej igen grabbar,

hittils har jag enbart hört ur fläcken av Johan som den enda svensken på sidan, jag skulle jätte gärna vilja se lite mer liv ur er allihoppa! Nåväl, jag skapade den här tråden för att vi tillsamans ska komma fram till det allra viktigaste om Magento för oss. Visserligen finns det lite trådar här och var, men jag skulle gärna vilja att vi sammanställde lite här, och inte enbart sammanställde utan gjorde det även till en verklighet!

Jag har en lång semester just nu, vilket kommer resultera i väldigt mycket ledig tid, som jag tänkt lägga ned lite på Magento. Men jag vill att vi alla hjälps åt och försöker göra vårt bästa! Det kommer säkerligen dyka in lite nya svenska användare här, har tipsat en hel del. Det visar sig.

Nåväl, låt oss nu sammanställa allting i en lista.

Vad är det som behövs för våran grund?

1. Defintivt olika betallösningar som jag stött på i mångfaldiga trådar och som jag även läste i Wikin.
2. Har vi översatt språket till Svenska ännu? Jag gör det mer än gärna, men jag hittade något paket med svensk språk, fick dock aldrig det att funka.

Detta är grunderna just nu enligt mig, visserligen det viktigaste vi behöver för att starta igång vår online-butik med Magento. När vi har dessa saker, så tycker jag vi ska skämma bort Magento lite, och visa hur svenskar designar på riktigt. Så fort jag ser att detta börjar bidla en grund, då ska dem få smaka på lite skills från min del.

Nu vill jag hemskt gärna att ni alla fyller på. Så att vi hela tiden kan bygga upp vår lista om vad som behövs för Magento för att vi ska kunna använda den och hålla den uppdaterad!

Ha det bra så länge!

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Vi måste även vänta tills Magento fått stöd för alla svenska regler gällande e-handel. Tror absolut att det är färdigt innan stabil release dock.

Jag har skrivit ganska mycket i Wikin om det här:
http://www.magentocommerce.com/wiki/international_ecommerce_regulations/sweden-ecommerce-regulations

Det gäller väl bara för oss att kontrollera så att allting är med när det väl kommer.

Benjamin skulle översätta lite av svenskan, men han kanske tröttnade eller inte har tid. Jag har inte heller tid att köra igenom hela översättningen men hjälper gärna till att hitta språkfel och korrekturläser allting när vi får ut en första version.

Magento Community
Magento Community

Joley
Moderator

Total Posts:  24
Sweden, Västerås

Okej, då vet jag lite mer hur det ligger till. Tack för uppdateraren!

Men, eftersom saker och ting inte blir/blivit klara här ännu, så tycker jag vi avvaktar lite och se om den som tog översättningen på sig återvänder med något bra. Känns lite onödigt att börja på något som någon annan kanske redan gjort klart.

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community
Magento Community

Seke
Jr. Member

Total Posts:  1

Ytterligare en viktig koppling som krävs för att slå igenom är koppling till affärssystem, som SPCS, Visma, Mamut.

Jag försökte förresten skriva på wikin, men trots att jag är inloggad fick jag beskedet
“This page is read only. You can view the source, but not change it. Ask your administrator if you think this is wrong.”

Hur får man access att skapa/redigera wikisidor?

-- Seke

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top