Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Introduktion; Joley. 

Joley
Moderator

Total Posts:  24
Sweden, Västerås

Hejsan kära medlemmar,

Mitt namn är Joley och jag är en av flera som börjar spekulera i Magento, precis som alla andra här! Jag ville i främsta syfte presentera mig och tala om att “här-finns-jag” för att i framtiden möjligtvis sammarbeta och prestera fram saker som kan komma till nytta.

Jag har under starten av MagentoCommerce spekulerat och kikat lite över systemet, men inte hunnit registrera mig för att ta en djupare titt. Jag beslöt dock mig att registrera mig för sisådär 2-3 dagar sedan och gå lite mer djupgående. Jag har redan talat lite med RoyRubin samt Adi där vi har diskuterat lite saker om hur vi kan sprida ryktet för denna sida. Jag har erbjudit mig att hjälpa dem eftersom jag har goda kontakter runt om i landet där Magento loggan skulle passa perfekt att ha som reklam.

Nåväl, slutligen, jag bedriver även ett community sen 1,5 år sedan (http://www.unikwebbdesign.se) där det erbjuds ett dussintals med guider och artiklar för dig som är webbdesigner eller för dig som brinner för ämnet. För tillfälligt känner jag mig riktigt rastlös och väntar på att en stabil release av Magento skall släppas, för då börjar nämligen mitt andra spännande projekt, att starta upp en webshop där jag kommer sälja lite udda saker som idag inte finns i Sverige.

Jag kommer även stödja Magento communityt så fort jag får tid över, så har ni frågor eller funderingar, eller varför inte förslag på vad för moduler vi kan skapa för detta system så är det bara hojta till. Jag ställer mer än gärna upp på att börja programmera lite.

Nu får det vara nog för ikväll *ler*

Ha det bra så länge!

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Välkommen. smile

Vi behöver moduler till betalväxlar! Som är det mest kritiska i dagsläget som jag kan se det för att få ut Magento på svenska marknaden.

Magento Community
Magento Community

Joley
Moderator

Sweden, Västerås

Johan - 08 November 2007 02:37 AM

Välkommen. smile

Vi behöver moduler till betalväxlar! Som är det mest kritiska i dagsläget som jag kan se det för att få ut Magento på svenska marknaden.

Tjena Johan, tackar för välkommnandet!

Jo jag läste lite ämnen angående just olika betalväxlar. Jag har ju hyffsat breda kontaktnät som håller på med just shop-lösningar för webben. Men dem är dessvärre upptagna med att programmera för deras kunder. Jag har själv aldrig gett mig in på den biten men skulle hemskt gärna ge ett försök. Jag ser mig dock inte själv som en person med bra tålamod, därför tror jag inte jag är rätt man för detta. Visserligen programmerar jag i PHP, men när jag ska beblandas med djupgående matematiska begrepp är jag inte rätt person för detta.

Det vi kanske skulle kunna börja med är väll att var och en söker upp lite personer, och bjuder in dem hit. Vi kanske kan prata med Magento teamet och göra sÃ¥ att det blir mer “Oh-hit-vill-jag-komma” genom en funktion som man kan bjuda in folk pÃ¥. SÃ¥ att dem pÃ¥ nÃ¥got konstigt vänster känner sig riktigt inbjuden och välkommen till ett nytt system med nya människor.

Jag hade hemskt gärna velat att vi får igång allt detta till den stabila releasen som sker nästa år någon gång. Så att vi både kan sprida ryktet om denna bland fler svenskar och kunna nyttja systemet själva. Man måste nästan tänka lite offensivt, som i fotbollen. Ju mer svenskar vi drar hit, ju mer kan vi få ut ifrån situationen och bygga upp det som vi behöver. Alla har vi olika kunskaper, om vi slår ihop alla våra kunskaper så tror jag defintivit att vi kan få ut en webshop som många betalar flera tusenlappar för!

Jag hoppas ni förstår vad jag menar!

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

HÃ¥ller med.

Har pratat med Payer och försökt fÃ¥ dem att fixa en modul. Dock lär det snarare bli sÃ¥ att nÃ¥gon fÃ¥r programmera den själv fÃ¥ en ersättning för jobbet. Lät som deras programmerare inte hade tid…

Har även försökt att pusha en del på svenska forum men tror inte riktigt någon har fastnat ännu. Det kommer väl sen när de ser en lösning som är stabil och knäcker alla andra.

Att programmera en modul till betalväxlar har inte så mycket med avancerad matematik att göra. Det enda som behöver räknas ut är moms osv, om inte Magento kommer göra det åt en. Den viktiga delen är att själva kopplingen fungerar buggfritt när transaktionen sker.

Jag har dokumentation för både Kreditor och Samport. Där jag har programmerat dessa lösningar till ett annat system. Men jag är inte så hajj på Zend och vågar mig således inte på att koda en lösning och släppa denna publikt. smile

Magento Community
Magento Community

Joley
Moderator

Sweden, Västerås

Okej, låter bra det.

Johan; om du vill och känner fört så tycker jag du ska skriva ett privat meddelande till mig med din MSN så att vi kan hålla varandra uppdaterade och tala ut om saker under snabbare varsel. Men känner du att det räcker att ha kontakten per detta forum är det helt okej för mig, tänkte mest så att vi kunde extendera våra tillgångar och förhoppningsvis köra igång lite snabbare med projektet för oss svenskar, Sverige grin

Jag väntar på ditt PM wink

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community
Magento Community

Nipija
Jr. Member

Total Posts:  4

Tillbaks igen.

Då Magento släpptes laddade jag omgående ner och försökta installera - gick inte så bra då hos Loopia.
Idag gjorde jag en ny installation.

Har en “köpt” shop som rullar pÃ¥, men jag vill hitta en bättre lösning.

Verkar nu finnas lite lösningar på betallösningar osv. Får se om jag lyckas sätta mig in i hur det funkar.

// Niklas

Magento Community
Magento Community

Amin Amini
Member

Total Posts:  67
Sweden, Stockholm

Nipija - 15 May 2008 01:26 PM

Tillbaks igen.

Då Magento släpptes laddade jag omgående ner och försökta installera - gick inte så bra då hos Loopia.
Idag gjorde jag en ny installation.

Har en “köpt” shop som rullar pÃ¥, men jag vill hitta en bättre lösning.

Verkar nu finnas lite lösningar på betallösningar osv. Får se om jag lyckas sätta mig in i hur det funkar.

// Niklas

Jag har också problem med att köra Magento på mitt webbhotell då de använder en äldre version av MySQL. Nyfiken som man är så använde jag istället XAMPP (ett lättanvänt och integrerat paket bestående av Apache, PHP, MySQL, PhpMyAdmin, osv) för att prova på Magento. Eter några ändringar i MySQL och Apache, så fungerade utan några större överraskningar.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top