Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

comment instaler SP plus ? 

etters
Jr. Member

Total Posts:  22
Tunisie

Bonjour

enfaite j’ai trouver un module près pour magento sur le site officiel mais qu’on j’accède à l’interface admin, menu Système > Magento Extensions > Manage Extensions.
et je lui donne La clé de l’extension “magento-community/Mage_Spplus” que j’ai put la récupérait de se lien http://www.magentocommerce.com/extension/151/spplus-extension et je lui demande de l’installe
il donne ce message d’erreur :
Failed to download magento-community/Mage_Spplus within preferred state “stable”, latest release is version 0.6.4, stability “beta”, use “channel://connect.magentocommerce.com/community/Mage_Spplus-0.6.4” to install
Cannot initialize ‘channel://connect.magentocommerce.com/community/Mage_Spplus’, invalid or missing package file
Install Errors
Package “channel://connect.magentocommerce.com/community/Mage_Spplus” is not valid
PEAR ERROR: install failed

alors si quel qu’un peut m’explique pour koi il y a cette erreur et comment faire pour la résoudre ?

Cordialement

Etters

http://www.wezign.com

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

lorenzo01
Sr. Member

Total Posts:  221
France

Dans le downloader va dans l’onglet “settings” et tu choisit “Beta” dans tes preferences....ça devrait fonctionner....

Magento Community
Magento Community

etters
Jr. Member

Total Posts:  22
Tunisie

merci pour votre aide j’ai changer en bêta et sa bien marche

Magento Community
Magento Community
Magento Community