Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Betaalsysteem magento klaar voor Belgie? 

lieven23
Jr. Member

Total Posts:  19
Belgium

Het is mischien een domme vraag. Kan je Magento al op de Belgische markt gebruiken? Zijn die betaalsystemen en modules ; iDEAL en andere , paypal zijn die al klaar om met Belgie en Belgische banken samen te werken?
Ik heb naar iDEAL gezocht en vond alleen eeen site uit Nederland die met de Nederlandse banken samenwerkt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

Er is een ogone koppeling even zoeken in de magento connect

Magento Community
Magento Community

thastudio
Jr. Member

Total Posts:  3

iDEAL is een product ontwikkeld door een aantal Nederlandse banken en dus ook bedoeld voor de Nederlandse markt.

Ogone is het enigste kant en klare betaalmiddel voor België, hiervoor dien je dan ook te betalen.

Gr.

Magento Community
Magento Community

evakoekkoek
Jr. Member

Total Posts:  12

Ook MultiSafepay heeft een Belgisch betaalsysteem; Mister Cash. Even contact opnemen met MultiSafepay en dat wordt de Magento plugin toegestuurd.

Magento Community
Magento Community

Noik
Jr. Member

Total Posts:  7

Ik heb al even gezocht. Weet iemand of er mogelijkheden in België zijn, om in de website geïntegreerd creditcard payments af te handelen? Voor zover ik weet biedt Paypal dit niet in België aan en ga je met Ogone nog altijd via de website van Ogone.

Magento Community
Magento Community

evakoekkoek
Jr. Member

Total Posts:  12

Op het moment dat u in zee gaat met een PSP (Payment Service Provider) zal de betalingsafhandeling altijd worden uitgevoerd door deze partij. In Belgie kunt u creditcard betalingen EN het Belgische Mister Cash laten afhandelen door bijvoorbeeld Ogone of MultiSafepay.

Magento Community
Magento Community

Noik
Jr. Member

Total Posts:  7

Eva Koekkoek - 25 November 2008 01:48 AM

Op het moment dat u in zee gaat met een PSP (Payment Service Provider) zal de betalingsafhandeling altijd worden uitgevoerd door deze partij. In Belgie kunt u creditcard betalingen EN het Belgische Mister Cash laten afhandelen door bijvoorbeeld Ogone of MultiSafepay.

Bedankt voor uw reactie.

Dat klopt. Ik ben echter op zoek naar iets, waarbij de consument niet naar de website van de PSP gaat en van de store wordt afgeleid. PayPal Express biedt bijvoorbeeld volledige integratie in Magento voor de US. Men geeft de CC gegevens op in de store zelf en de rest wordt op de achtergrond met PayPal gecommuniceerd via de API. In België echter, verloopt een transactie altijd via Magento -> website PSP -> Magento. De klant krijgt dus altijd de website te zien van de PSP. Zowel Ogone als MultiSafePay vereisen dat de klant van de shop de gegevens via de website van Ogone of MultiSafePay opgeeft.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven.

Magento Community
Magento Community

generalbongo
Member

Total Posts:  75

en de discussie valt stil…

De enige partner die echt kan doen wat hij moet doen is in dit geval inderdaad ogone volgens mij.

Het is jammer dat er in Belgie zo weinig interesse/aanbod is in e-commerce.

In ieder geval, ik heb een info aanvraag ingediend bij Ogone maar ik heb via een vrien die veel in joomla werkt al vernomen dat Ogone relatief duur is…

Magento Community
Magento Community

generalbongo
Member

Total Posts:  75

evakoekkoek - 03 November 2008 12:45 AM

Ook MultiSafepay heeft een Belgisch betaalsysteem; Mister Cash. Even contact opnemen met MultiSafepay en dat wordt de Magento plugin toegestuurd.

Ok, die kende ik nog niet

ik heb hem bekeken en ik neem het voorbeeld 67 euro voor een artikel en dan betaal je 1,59 euro transactie kosten (moest je ideal hebben zoals in Nederland was dit maar 49ct)
Er zijn geen opstartkosten hier, dat is dan wel weer goed.

Ik ben benieuwd naar de prijzen van Ogone.

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

Total Posts:  30

mijn ervaring tot nu toe is dat er in duitsland veel via internet gezocht en gekocht wordt. In Nederland iets minder maar steeds meer. België loopt daarin stukken achter. Neem alleen al kapaza de belgische marktplaats. Het anbod daar is maar een fractie van dat in nederland.

Verkoop ook andere producten in belgie en hoewel je info via de mail stuurt vraagt men vaak om een vertegenwoordiger te sturen. Op de ene of andere manier is ecommerce nog niet echt strek in belgië. Maar het zal wel komen, duurt alleen iets langer.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top