Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Nederlandse e-mail template vertalingen (met download)

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Beste,

ik merk dat de email template vertalingen nog niet beschikbaar zijn voor het Nederlands. Tenminste, volgens mij lopen die vertalingen niet via de Community Translations.

Hoe gaan we dit aanpakken?

De email template voor en_US staan in /app/locale/en_US/template/email/. Het zijn er een stuk of twintig met diverse teksten. De teksten staan direct als html erin. Dus dat gaat niet via de Community Translation lukken…

Edit: pakketje toegevoegd.

Het pakketje moet je uitpakken naar /app/locale/nl_NL/, zodat het er uit ziet als /app/locale/nl_NL/template/email/. Verbeteringen altijd welkom! Upload je verbeterde versie gerust via dit forum.

Pakketje gebaseerd op Magento 1.1. Maar zal waarschijnljik ook voor oudere versies geschikt zijn (probeer het maar...).

P.S. In diverse templates moet je de winkelnaam, telefoonnummers en eigen email adressen aanpassen. Het is dus niet kant-en-klaar! Standaard wordt het Magento Demo Winkel logo gebruikt. Die kun je ook aanpassen.

File Attachments
email-template-nl_NL-Magento_1.1.zip  (File Size: 25KB - Downloads: 1350)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

combicart
Member

Total Posts:  31

Bedankt voor de vertaling. Ik heb ze zojuist geprobeerd met 1.0 maar in de ‘sales’ map zijn er een aantal berichten anders. De tekst kun je natuurlijk wel zo overnemen.

Weet iemand trouwens waar je het onderwerp van de verzonden berichten aan kunt passen? Het onderwerp is bij mij namelijk nog in het Engels.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

http://www.magentocommerce.com/wiki/welcome_to_the_magento_user_s_guide/chapter_6

een ietsje naar beneden scrollen op die pagina.

Morningtime bedankt!

Edit:
Om dit gewoon automatisch op te laten pakken kan je de eerste regel in iedere template vertalen.
Voorbeeld:

<!--@subject Bekijk de verlanglijst van {{var customer.name}} @-->

Magento Community
Magento Community

combicart
Member

Total Posts:  31

Bedankt!

Ik had de regel wel zien staan, maar had verwacht dat de onderwerpen ergens in de taalbestanden zouden staan. Had niet verwacht dat de oplossing zo simpel was smile

Nogmaals bedankt!

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

ja en het werkt ook met 1.1.2.

er zijn drie templates bijgekomen die nog vertaald moeten worden.:

email/account_new_confirmation
email/account_new_confirmed
email/payment_failed

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Met html-files bedoel je .csv neem ik aan? Die zijn inderdaad het zelfde als de: System -> Transactional E-mails. Die laadt eigenllijk de csv bestanden in.

nee 1.1.6. nog niet compleet, wel qua email trouwens, daar zijn geen pagina’s bij gekomen.

Magento Community
Magento Community

fourroses666
Sr. Member

Total Posts:  90

kunnen we de 1.6.x email templates gebruiken voor 1.7.2 ?

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

fourroses666 - 15 November 2012 08:06 AM

kunnen we de 1.6.x email templates gebruiken voor 1.7.2 ?

Ja, die zijn te downloaden op http://www.magaddons.com/download.php

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top