Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Aceitando pagamentos com Paypal

wsegatto
Member

Total Posts:  48
Brazil

Olá!

Estou criando uma loja e pretendo aceitar pagamentos com o Paypal.

Meu problema é que minha loja é completamente nacional, os preços são feitos em Reais.

Na hora de executar o pagamento, ocorre um erro, pois o Paypal não aceita Reais (BRL)

Existe uma maneira de fazer esse método de pagamento funcionar utilizando as configurações por Reais?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

wellington_br
Member

Total Posts:  53

Olá alguma novidade sobre este tema?

Magento Community
Magento Community

Eric Cavalcanti
Guru

Total Posts:  710
San Antonio

So quando o paypal aceitar mesmo.
Ou entao criar uma conta com API, assim o pagamento eh feito dentro do seu site e nao no site do paypal.
Eu utilizo assim.

Magento Community
Magento Community

wellington_br
Member

certo Caju eu tenho uma conta API pode me dar uma força dnas configurações dela..

Magento Community
Magento Community

wellington_br
Member

este erro alguem sabe o que é??

Houve um erro durante a comunicação com o Paypal: Security error - Security header is not valid

obrigado amigos

Magento Community
Magento Community

Eric Cavalcanti
Guru

San Antonio

Tem que ter uma conta businness…
Coloquei no magento as configs e funciona beleza.

Magento Community
Magento Community

wellington_br
Member

a minha é empresa e da este erro
não sei não a config peguei de um tutu em esp..
não rola..
so se eu colocar o idioma preferencial dolar ai funciona..

Magento Community
Magento Community

Eric Cavalcanti
Guru

San Antonio

HUM!
Aqui o real esta como preferencial…
Seria o servidor?

Magento Community
Magento Community

wellington_br
Member

pois é aqui so com moeda padrão dolar… desculpe não o idioma

Magento Community
Magento Community

R. Maeda
Jr. Member

Total Posts:  9

voces consiguiram funcionar o Paypal com moeda BRL???

Magento Community
Magento Community

Welder Canesin
Jr. Member

Total Posts:  4

Galera, consegui finalmente fazer esse paypal funcionar.

É o seguinte, primeiro eu baixei um módulo no Magento Connect. Extension Key: magento-community/IW_PaypalStandardCurrencies.

Esse módulo é beta, então para instalar no magento connect, vá em Sistema > Magento Connect > Magento Connect Manager, não se esqueçam de Ir na Aba Settings e alterar Preferred State: para Beta.

Depois é só colocar magento-community/IW_PaypalStandardCurrencies no item 2 de magento-community/IW_PaypalStandardCurrencies e clicar em Install.

Retorne ao Administrador. Em Sistema > Configurações > Métodos de Pagamento
Em PayPal Website Payments Standard selecionem em Transaction Currency, Dólar Norte Americano.

Depois em app/code/core/Mage/Paypal/Model/Standard.php substituam
protected $_allowCurrencyCode = array(’AUD’, ‘CAD’, ‘CHF’, ‘CZK’, ‘DKK’, ‘EUR’, ‘GBP’, ‘HKD’, ‘HUF’, ‘JPY’, ‘NOK’, ‘NZD’, ‘PLN’, ‘SEK’, ‘SGD’,’USD’);
por
protected $_allowCurrencyCode = array(’AUD’, ‘CAD’, ‘CHF’, ‘CZK’, ‘DKK’, ‘EUR’, ‘GBP’, ‘HKD’, ‘HUF’, ‘JPY’, ‘NOK’, ‘NZD’, ‘PLN’, ‘SEK’, ‘SGD’,’USD’,’BRL’);

Atualizem o Cache e é isso.

Espero ter ajudado vocês. Porque vocês têm me ajudado muito. Obrigado.

Magento Community
Magento Community

wsegatto
Member

Total Posts:  48
Brazil

Oi Welder!

Obrigado por compartilhar isso com a gente!
Você poderia nos mandar um screenshot de como ficou o resultado final (como visto pelo usuário)?

Obrigado!

Magento Community
Magento Community

Immersiveworks
Member

Total Posts:  38

Ola!

I’m the author of IW PayPal Standard Currencies extension.

The recommended way to use this extension (if PayPal does not support your country’s currency now):
1. Log in to your store’s admin panel.
2. Set the base currency of your store to your country’s currency (Brazilian Real) in System > Configuration > Currency Setup > Currency Options > Base Currency.
3. Set the default display currency of your store to the currency you wish to display for your catalog in System > Configuration > Currency Setup > Currency Options > Default display currency.
4. Set the allowed currencies of your store to your country’s currency (Brazilian Real) and US Dollar in System > Configuration > Currency Setup > Currency Options > Allowed Currencies.
5. Save Config.
6. Please ensure that the currency rates are up-to-date via System > Manage Currency Rates.
7. Go to System > Configuration > Payment Methods > PayPal Website Payment Standard and set Transaction Currency to US Dollar or any other PayPal supported currency you wish to use for payment transaction.
8. Save Config.
9. Log out from your store’s admin panel.

NOTE: There is a Currencies text area below the Transaction Currency setting. This is for you to add your country’s currency code (BRL) when it is supported by PayPal in the future. BRL is not a Paypal supported currency yet. Please do not add BRL to Currencies now.

You DO NOT need to modify any Magento core file (Standard.php) to make this extension work for you.

UPDATE (June 28, 2009): IW PayPal Standard Currencies 1.1.7 fixed an issue of unable to use a non-PayPal supported currency as the base currency.

Magento Connect Extension Key: magento-community/IW_PayPalStandardCurrencies

EDITED INSTRUCTIONS: July 15, 2009. IW PayPal Standard Currencies is compatible with Magento 1.1.6 - 1.3.1.1.

Magento Community
Magento Community

Immersiveworks
Member

Total Posts:  38

IW Enhanced PayPal Standard (EPS) commercial extension with improved features and compatible with Magento 1.1.6 - 1.3.2.1 is available at Mageext - The brilliant Magento Commerce extension store. It is distributed by Mageext on behalf of Immersiveworks.

New Features

* Allow customers to select and pay in any of the 18 PayPal supported transaction currencies (can be different from the base currency)

* Store owners can select any combination of up to 18 PayPal supported multiple transaction currencies or just select a single PayPal supported transaction currency (can be different from the base currency) for payment transactions in their stores

* Currency rate adjustment amount option is included to minimize any currency rate difference between the online store and the credit card companies/banks, especially when customers pay by credit card

* Customize the PayPal redirection message or customize the PayPal redirection page contents with HTML/CSS

Magento Community
Magento Community

Danielle
Jr. Member

Total Posts:  9

Pessoal, eu fiz exatamente conforme o descrito nesse post mas não consegui fazer o Paypal aceitar o pagamento. Ele aceita somente quando minha moeda principal está como dólar norte-americano (USD). Alguém tem alguma solução?
Obrigada

Magento Community
Magento Community

Sweet Gunner
Jr. Member

Total Posts:  23

estou com o mesmo problema…
alguém tem alguma solução eficaz? até agora nada disso que encontrei nos fóruns adiantou…
tenho 2 visões de loja.. uma do Brasil e outra de Portugal
Deixei a Config. Padrão como moeda padrão dólar e moeda de visualização real. depois acessei as configurações da visão “brasileira” e deixei tanto a moeda de visualização qto a moeda aceita, apenas Real e mesmo assim quando vou ver a loja está exibindo tudo em dólar… alguém sabe o porque disso? Parece que a partir do momento que coloco dólar como padrão, qualquer coisa que eu coloque na visão de loja BRASIL é ignorado… :S
Queria usar PayPal para a loja de Portugal apenas, onde exibo o valor de moeda em euro e usd… na do Brasil uso o Pag Seguro..

Alguém pode ajudar?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2