Magento Forum

Page 1 of 3
Google en Magento

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

2 maanden geleden ben ik overgestapt naar Magento. Sinds dien een paar kleine probleemjes met google gehad pagina’s die niet te vinden waren terwijl ze er wel waren.Niet byzonders dacht ik

Alleen sinds deze week ben ik uit de top 10 verdwenen (sommigen zullen zeggen ja dan had je maar niet zo’n grote mond moeten hebben hier op het forum)

En het is een bekend probleem in magento zie de volgende treads

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/6019/
en
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/10567/#t42199

Is er iemand die soortgelijke ervaringen heeft of moeite heeft de website “hoog” te krijgen in google ?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

cosmetics
Jr. Member

Total Posts:  18
The Netherlands

Ik denk niet dat dit alleen met Magento sites het geval is. Google leeft zijn eigen regeltjes strenger na. Als gevolg ervan zijn diverse eigenaren van webwinkels het slachtoffer. Het lijkt erop alsof men iedereen de Adwords door zijn strot wil duwen !

Magento Community
Magento Community

XPSM1730
Member

Total Posts:  70

Turnon, ik ervaar precies hetzelfde. Het probleem ligt bij de duplicate urls die magento creëert, google weet namelijk niet welke pagina’s het precies moet indexen.
Haal je site maar eens door de volgende xml sitemap generator: http://www.xml-sitemaps.com/
Een website met 4 producten kan wel 400+ unieke urls bevatten.

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

Total Posts:  122
The Netherlands - Breda

Heb je hierover al een een support ticket bij Magento gemaakt? Ze zullen dit toch wel weten en een oplossing voor hebben?

Magento Community
Magento Community

XPSM1730
Member

BerArt - 11 July 2008 02:35 AM

Heb je hierover al een een support ticket bij Magento gemaakt? Ze zullen dit toch wel weten en een oplossing voor hebben?

Het probleem is al meerdere malen aangekaart door verschillende manegentogebruikers. Bekijk het SEO gedeelte maar. http://www.magentocommerce.com/boards/viewforum/81/

Zou jij anders aan het team kunnen vragen of we binnenkort een oplossing kunnen verwachten? Er staat nl. niets over vemeld in de 1.1 release.

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

Ik heb twee PM’s gestuurd, een naar de Forum Admin en een naar een Team Member waar ik al eerder contact mee gehad heb, ik hoop dat hun wat inzicht kunnen geven. Zo gauw ik iets weet post ik het hier…

Ik heb de topics hierover even (bijna allemaal) gelezen en moet zeggen dat ik er toch een beetje van schrok, hier zou Magento IMO toch al eerder iets van zich moeten laten horen. Als ik lees dat hosters/ontwikkelaars terug migreren naar andere scarts :(

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

Ik maak hier uit op dat het probleem groter is en de oplossing niet zo 1,2, 3 voorhanden.
anders werd daar naar mijn mening wel melding van gemaakt in aankondiging voor nieuwste versie of op gereageerd door het magento team.

Ik stap definitief over op iets anders en kom later dit jaar wel terug.

Magento Community
Magento Community

XPSM1730
Member

BerArt - 11 July 2008 03:57 AM

Ik heb twee PM’s gestuurd, een naar de Forum Admin en een naar een Team Member waar ik al eerder contact mee gehad heb, ik hoop dat hun wat inzicht kunnen geven. Zo gauw ik iets weet post ik het hier…

Ik heb de topics hierover even (bijna allemaal) gelezen en moet zeggen dat ik er toch een beetje van schrok, hier zou Magento IMO toch al eerder iets van zich moeten laten horen. Als ik lees dat hosters/ontwikkelaars terug migreren naar andere scarts :(

En, al antwoord gekregen?

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

Nee helaas nog van geen van 2 :( ik zal nog een poging wagen!

//edit: Ik heb weer twee PM’s gestuurd, keep you posted…

Magento Community
Magento Community

XPSM1730
Member

BerArt - 15 July 2008 02:14 AM

Nee helaas nog van geen van 2 :( ik zal nog een poging wagen!

//edit: Ik heb weer twee PM’s gestuurd, keep you posted…

Top, hopelijk krijg je nu wel antwoord.

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

Ik hoop het ook!, ik dacht eerst mss zijn ze op vakantie maar ik zie dat ze gewoon posten in andere topics dus dat is niet het geval… als er door deze BUG mensen gaan weglopen zou ik als Magento of Varien er alles aan doen om dit te voorkomen mja…

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

//edit sorry verkeerd gelezen…

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

Goed ik heb een reactie, iemand van het Team gaat me bellen om te horen wat psies het probleem is, keep you posted! smile

Magento Community
Magento Community

uitzetter
Jr. Member

Total Posts:  4

Ik ben benieuwd! Ben zelf ook op zoek naar antwoorden, maar krijg ook geen duidelijke… Keep us posted!

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

Ik heb net “golles” ( http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/5738/ ) uit London gesproken en die heeft me duidelijk gemaakt wat de problemen zijn, ik ben zelf ook wel benieuwd smile

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

//Update: Ik heb de gegevens van “golles” (Simon heet hij dat is wat persoonlijker) naar de CTO (Yoav) van Varien gestuurd. Simon is volledige en exact op de hoogte van de problemen (want er waren er meer) en is zelfs bereid om Varien te helpen met het oplossen hiervan. Ik heb de forum admin gevraagd om mij op de hoogte te houden van ontwikkelingen. Simon draait > 80 webshops en leeft o.a. van de inkomsten van de advertenties op die shops, je kunt je voorstellen wat er gebeurd als zijn shops zakken in Google. Ik hoop binnenkort meer nieuws te hebben…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top
Page 1 of 3