Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Wachtwoord reset werkt niet met de taal op NL

jasperc
Jr. Member

Total Posts:  8

Hallo mensen,

Ik gebruik met veel plezier magento op de website http://shop.dialectro.nl
Alles lijkt perfect te werken alleen heb ik als de shop ingesteld staat op NL het volgende probleem:
Als een klant zijn wachtwoord vergeet en deze via de link opvraagd wordt het wachtwoord gereset in de DataBase er wordt alleen geen mail verstuurd met wat het nieuwe wachtwoord is.
Als ik in de admin een wachtwoord reset uitvoer wordt het ww gereset in de DataBase, er wordt alleen geen e-mail verstuurd naar de gebruiker.

Als de shop ingesteld staat op de standaard taal zijn er geen problemen. Maar ik wil mijn winkel gewoon in het NL hebben natuurlijk.

Ik heb gezien dat er meer mensen problemen hebben ( http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/4692/ ) maar er is nooit een goede oplossing gekomen.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

jasperc
Jr. Member

Total Posts:  8

Opgelost!

het bleek dat in bijna al mijn NL e-mail templates (/domains/dialectro.nl/public_html/shop/app/locale/nl_NL/template/email/) een fout stond in de code.

om in de e-mail een onderwerp aan te geven wordt gebruik gemaakt van html comments:

<!--@subject Nieuw wachtwoord voor {{var customer.name}} @-->

<
style type="text/css">body,td { color:#2f2f2f; font:11px/1.35em Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; }</style>

helemaal bovenaan in de code.

Bij mij miste heel vaak het eerste haakje: <

!--@subject Nieuw wachtwoord voor {{var customer.name}} @-->

<
style type="text/css">body,td { color:#2f2f2f; font:11px/1.35em Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; }</style>

dus vandaar dat het niet werkte…

het werkt nu perfect… ik hoop dat je er ook wat aan hebt.

grtz,

Jasper

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top