Magento Forum

Page 1 of 2
IDEAL

Ilse verburg
Jr. Member

Total Posts:  6

Ideal Adanched verschijnt niet in checkout process..

Bezig met Magento IDEAL geinstalleerd maar wat blijkt ideal advanched verschijnt niet in het overzicht met betaalmethode tijdens het bestelproces. step 4

IS er iemand hier die ook problemen heeft met IDEAL advanched en weet hoe dit op te lossen?

Frustrerend dat Magento de hele tijd nukken heeft..

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

falco
Jr. Member

Total Posts:  22
The Netherlands

Hi Ilse,

Ik heb al verschillende iDeal Advanced implementaties gedaan en dit liep zonder problemen. Wellicht kun je aangeven hoe je de module hebt ingesteld in de backend zodat kan worden nagegaan of hier wellicht het probleem zit.

Magento Community
Magento Community

Ilse verburg
Jr. Member

Hoi Falco,

Wat ik heb gedaan is gewoon de ideal module installeren via magento connect.

Vervolgens in het backend admin panel naar payment modules gaan en daar ideal advanched activeren op yes zetten. Ik heb ook de default store config nog geopent en hier dezelfde instellingen gemaakt en deze ook weer verwijderd, echter ook dan wordt de ideal advanched module niet weergegven.

Ik zit met de handen in mijn haren want heb geen idee hoe we dit voor elkaar krijgen
we maken een kleine sieraden shop voor doe het zelvers.

Wat zijn de stappen die jij hebt doorlopen om ideal advanched voor elkaar te krijgen?

Magento Community
Magento Community

falco
Jr. Member

The Netherlands

Hi Ilse,

Om iDeal aan de gang te krijgen zul je een certificaat moeten aanmaken op de webserver. Dit certificaat dien je ook in iDeal zelf in te voeren. Op deze manier weet de bank zeker dat de transactie die gemaakt wordt uit de juiste omgeving komt. Verder dien je ook de andere instellingen te maken in de Magento iDeal module.

succes

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Heel waarschijnlijk gebruik je een relatief pad naar de certificaten, dit moet echter absoluut zijn anders vind Magento ze niet en laat de module in frontend niet zien, dus bijvoorbeeld:

/home/public_html/magento/ideal/cert.cer

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

Total Posts:  122
The Netherlands - Breda

Mss een stomme vraag maar is de iDeal module in het Nederlands?

Magento Community
Magento Community

falco
Jr. Member

The Netherlands

Nee de iDeal module is niet in het Nederlands (Zie ook de beschrijving bij de extensie kopje “Locales available in this package"). Je kunt de extensie vrij makelijk Nederlands maken door zo’n 60 regels te vertalen.

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

Total Posts:  122
The Netherlands - Breda

Ah, dat is fijn, bedankt voor je snelle antwoord! smile

Magento Community
Magento Community

Ilse verburg
Jr. Member

Hallo,

Het werkt nog steeds niet,
we hebben de paden nog niet ingevuld alleen de module geactiveerd, moeten alle instellngen goed staan voor de ideal advanched verschijnt dan?

Bij ideal basic vullen we ook niks in ook geen merchant ID en dan verschijnt de plugin wel gewoon,
mijn veronderstelling was door gewoon de advanched ideal op “ ja “ te zetten dat hij dan in ieder geval in de ckechout pagina moet vershijnen?

Zou iemand een screenshot kunnen posten van zijn / haar instellingen voor Ideal advanched dat zou ik erg waarderen , dan kom ik er als
gemiddelde computergebruiker er denk ik wel uit.

Of een stappenplan van hoe deze in te stellen, wellicht ook handig voor andere gebruikers

Magento Community
Magento Community

Michal_s
Sr. Member

Total Posts:  111
The Netherlands

Alleen activeren is niet genoeg, je zal inderdaad al het nodig moeten invullen.

Misschien dat iemand zou kunnen uitleggen of de private certificate en de iDeal certificate het zelfde moeten zijn, of dat het twee verschillende crt files zijn?

Magento Community
Magento Community

Ilse verburg
Jr. Member

Nou alles is goed ingesteld

Echter nu wil ideal advanched wel werken met de testmodus aan, maar verschijnt hij niet als ik testmodus uitzet!!!
Alle paden en dergelijke staan inmiddels correct, wat gaat hier mis?!

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Ilse verburg - 15 July 2008 10:15 PM

Nou alles is goed ingesteld

Echter nu wil ideal advanched wel werken met de testmodus aan, maar verschijnt hij niet als ik testmodus uitzet!!!
Alle paden en dergelijke staan inmiddels correct, wat gaat hier mis?!

Grote kans dat je iDEAL nog niet geactiveerd hebt. Heb je alle testbetalingen uitgevoerd? Contract rond? En de instellingen van test naar productie zijn al overgezet? En het certificaat dat je bij de test gebruikt, is ook bij de productie account geupload? Zelfde certificaat?

Zomaar wat vragen, die je wel op weg zullen helpen!

Magento Community
Magento Community

Ilse verburg
Jr. Member

- Test betalingen zijn rond in zowel productie als test omgeving
- Alle certificaten zijn aangemaakt..
- Alle certificaten zijn geupload, test betalingen gaan goed, ook alle testcases voltooid.
- Alles werkt in de TEST modus.. zet ik testmodues uit dan verdwijnd heel de ideal vermelding tijdens het checkout proces?

Wie heeft die IDEAL integratie eigelijk gebouwd? Mijn mening is dat het niet veel soeps is daar ik dr alleen maar problemen mee heb.. dit moet gewoon out of the box werken.

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Hi Ilse,

ondanks dat de module een Bèta module is (en dus niet hoeft te werken), doet ie het toch heel goed. Als iDEAL niet verschijnt in de lijst, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk iets mis bij iDEAL. Wellicht dus extra controles uitvoeren voor het productie certificaat of de activering van iDEAL etc.

Ik heb dezelfde problemen namelijk meegemaakt, en bleek aan de productie account instellingen te liggen.

Magento Community
Magento Community

Michal_s
Sr. Member

Total Posts:  111
The Netherlands

Heb precies hetzelfde probleem, alleen zijn volgens mij niet de test gegevens overgezet naar de live account, maar voor de rest is alles gedaan.

Morgen bellen met ideal dan laat ik meer weten.

Waar dient trouwens de activerings button voor in ideal, kan bij de test noch live erop klikken.

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

magento en buckaroo

http://www.opensphere.nl/index.php?option=com_docman&task;=cat_view&gid;=130&Itemid;=335

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top
Page 1 of 2