Magento Forum

.htaccess verdwijnt uit de Magento-root

MPJ
Jr. Member

Total Posts:  5

Hallo.

1. Als ik het bestand .htaccess ‘FTP’ naar de rootdirectory van Magento is het na een refresh uit de map verdwenen.

2. Misschien als gevolg hiervan krijg ik bij het installeren van Magento, mbh. van Magento’s Installation Wizard, de volgende foutmelding:

PEAR ERROR: unknown command `install’

Wie weet wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

ActusMedia
Member

Total Posts:  46
Netherlands, Enschede

Hoi,

Een .htaccess is een verborgen bestand op zowel Windows als Linux platformen,
dat betekend dat je de file niet zomaar ziet in je ftp client, maar deze fysiek wel aanwezig is.

Wat je kunt doen als je met Windows werkt is je verborgen bestanden en mappen weergeven.
Werk je met Linux en heb je shell toegang dan kun je met “ cat .htaccess” alsnog de contents van je .htaccess toonbaar maken.

Voldoet je server aan alle voorwaarden om Magento te kunnen draaien?
Klinkt als een probleem met je server specs.

Waarschijnlijk ligt het aan je server of een probleem met PEAR het probleem lijkt mij niet direct .htaccess gerelateerd.
Laat even weten op welk platform je zit en of je server aan alle Magento eisen voldoet!

Magento Community
Magento Community

MPJ
Jr. Member

Hoi, bedankt voor je reactie.

Het platform werkt op Linux
Zie bijgaande jpg. Sorry ik de tekst van mijn provider viel niet gewoon te kopieëren, vandaar het plaatje.

Verder vond ik in de FAQ van de hosting provider het volgende:

Problemen: PHP-instellingen in .htaccess

PHP instellingen worden inderdaad niet vanuit .htaccess gelezen maar vanuit php.ini. De syntax is vrijwel hetzelfde, zo gebruikt u bijvoorbeeld onderstaande regel om register_globals te activeren.

register_globals = On

Wanneer u deze regel in het php.ini bestand zet, en deze upload naar de /private/ map op uw hostingpakket, staan register_globals aan.

U kunt ook het php.ini bestand uploaden in de map waar u het PHP script in geplaatst heeft, houdt u er wel rekening mee dat in dit geval de submappen niet meegenomen worden, omdat php.ini bestanden alleen gelden voor de mapnaam waarin het bestand staat.

En: als ik geen gebruik maak van de PHP5 workaround krijg ik de melding:

Magento supports PHP 5.2.0 or newer. Find out how to install Magento using PHP-CGI as a work-around.

Dit wordt ondervangen als .htaccess aanpas volgens het onderstaande advies van de provider:

Instellingen: PHP 5.0 ondersteuning

Op alle hostingpakketten besteld vanaf 1 Juli 2007 is PHP5 ondersteuning standaard beschikbaar. U kunt dus versie 4 en versie 5 naast elkaar gebruiken. Bestanden met de extensie .PHP worden standaard door versie 4 uitgevoerd, de extensie .PHP5 is bedoeld voor PHP versie 5.

Wanneer u PHP versie 5 wilt gebruiken om .php bestanden uit te voeren, kunt u dat met een .htaccess bestand zelf aangeven, door hier de volgende regel in op te nemen:

AddHandler x-httpd-php5 .php

Maar dan blijft punt 2 (PEAR ERROR: unknown command `install’ ) in mijn vraag actueel.

Hoe nu verder?

Magento Community
Magento Community

ActusMedia
Member

Total Posts:  46
Netherlands, Enschede

Het ligt zeer waarschijnlijk aan je server configuratie,
probeer je Magento te installeren op een shared hosting omgeving of beschik je over een dedicated server?

Even een snelle reactie zo uit me hoofd:

chmod magento/lib/pear/php directory naar 777
chmod magento/lib/pear directory to 777 recursief -R

Dit kan in een shell sessie met de commando’s:
chmod 777 magento/lib/pear/php
chmod 777 magento/lib/pear -R

Magento Community
Magento Community

MPJ
Jr. Member

Het ligt zeer waarschijnlijk aan je server configuratie,
probeer je Magento te installeren op een shared hosting omgeving of beschik je over een dedicated server?

Even een snelle reactie zo uit me hoofd:

chmod magento/lib/pear/php directory naar 777
chmod magento/lib/pear directory to 777 recursief -R

Dit kan in een shell sessie met de commando’s:
chmod 777 magento/lib/pear/php
chmod 777 magento/lib/pear -R

Een shared hosting omgeving.

De vermelde directories kan ik niet vinden.
Wel: magento/lib/Varien/Pear/

Inmiddels heb ik de volledige versie geüpload en dat gaat goed tot de volgende foutmelding:

PHP Extension “pdo_mysql” must be loaded
PHP Extension “mcrypt” must be loaded

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

spit maar even in je php.ini bestand en zoek op die termen tussen de aanhalingstekens.
Haal voor die regels de #-tekens weg.

Helaas draait Magento nog niet echt vloeiend op je server er zijn af en toe wat storingen die bijna altijd te maken hebben met de rechten (chmod) van je bestanden. Ik heb ongeveer dezelfde denk ik en moet iedere keer na een upgrade of geinstalleerde extension de rechten van de bestanden en mappen terug zetten. Hou dat dus in de gaten.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top