|
Hoi, bedankt voor je reactie.
Het platform werkt op Linux
Zie bijgaande jpg. Sorry ik de tekst van mijn provider viel niet gewoon te kopieëren, vandaar het plaatje.
Verder vond ik in de FAQ van de hosting provider het volgende:
Problemen: PHP-instellingen in .htaccess
PHP instellingen worden inderdaad niet vanuit .htaccess gelezen maar vanuit php.ini. De syntax is vrijwel hetzelfde, zo gebruikt u bijvoorbeeld onderstaande regel om register_globals te activeren.
register_globals = On
Wanneer u deze regel in het php.ini bestand zet, en deze upload naar de /private/ map op uw hostingpakket, staan register_globals aan.
U kunt ook het php.ini bestand uploaden in de map waar u het PHP script in geplaatst heeft, houdt u er wel rekening mee dat in dit geval de submappen niet meegenomen worden, omdat php.ini bestanden alleen gelden voor de mapnaam waarin het bestand staat.
En: als ik geen gebruik maak van de PHP5 workaround krijg ik de melding: Magento supports PHP 5.2.0 or newer. Find out how to install Magento using PHP-CGI as a work-around.
Dit wordt ondervangen als .htaccess aanpas volgens het onderstaande advies van de provider:
Instellingen: PHP 5.0 ondersteuning
Op alle hostingpakketten besteld vanaf 1 Juli 2007 is PHP5 ondersteuning standaard beschikbaar. U kunt dus versie 4 en versie 5 naast elkaar gebruiken. Bestanden met de extensie .PHP worden standaard door versie 4 uitgevoerd, de extensie .PHP5 is bedoeld voor PHP versie 5.
Wanneer u PHP versie 5 wilt gebruiken om .php bestanden uit te voeren, kunt u dat met een .htaccess bestand zelf aangeven, door hier de volgende regel in op te nemen:
AddHandler x-httpd-php5 .php
Maar dan blijft punt 2 (PEAR ERROR: unknown command `install’ ) in mijn vraag actueel.
Hoe nu verder?
|