Magento Forum

Programmeren van Custom modules in Magento

mkd
Jr. Member

Total Posts:  10

Hallo,

In de realisatie van een ambitieus project ben ik op Magento gestuit als platform voor e-commerce. Het ziet er allemaal veelbelovend uit. Direct aan de slag gegaan met de installatie; probleemloos. Ik heb mezelf even ingelezen middels de Guides en dit forum. Het valt mij op dat naast gebruikers ook enkele ontwikkelaars actief zijn. Aan deze een vraag:

Hebben jullie ervaring met het ontwikkelen van eigen modules in Magento?

Voor het project waaraan in werk zou het bestelproces aangepast moeten worden. Is deze mate van customisatie van het platform ondersteund? Waar loop je tegen aan? Waar adviseer je kennis op te doen over de architectuur van Magento?

Ik ben bekend met het Zend Framework en ben begonnen de database schema’s en logische applicatiestructuur van Magento te doorgronden: een uitdaging!

Als ontwikkelaars hun ervaringen willen delen op dit gebied, graag!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

mkd
Jr. Member

Total Posts:  10

Om mezelf maar alvast aan te vullen:
Ik ben druk in de weer me de architectuur en structuur van Magento eigen te maken. De voor mij relevante informatie zal ik hier delen, wellicht ook interessant voor anderen.

Info over architectuur en app. structuur:
Magento architectuur (WIKI)

Magento directory structuur(WIKI)
Magento directory overzicht (WIKI)

Wijzigen / customiseren Magento code (WIKI)

Custom Module Creator (WIKI)
Hoe een Controller te overschrijven (WIKI)

Info over database en EAV:
Magento database overzicht (WIKI)
EAV (wikipedia)
Uitleg over de database (Forum)

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

Total Posts:  122
The Netherlands - Breda

Hoe ver ben je? smile

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ik ben bezig m’n osCommerce hacks te porten naar gemakkelijk-te-upgraden Magento modules. Doe ook de officiele Magento Developer training, morgen is de eerste echte webinar. In de UK group zijn we bezig (ik voornamelijk) met een address-form-filler gebaseerd op postcode. Dat had een makkelijke moeten wezen en daar ben ik 2 dagen mee bezig en het is nog niet af smile

Magento Community
Magento Community

Dieter21
Member

Total Posts:  51
Belgium

Heeft iemand van jullie het boek php|architect’s Guide to Programming with Magento gelezen ? (eventueel de pdf versie ervan)
Ik ben namelijk van plan om het boek te kopen, maar weet niet of het de moeite is.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ik heb dat boek en ik doe nu ook hun training. Ben ERG blij dat ik dat doe, geeft me een stuk meer vertrouwen dat ik snel het doolhof van files kan uitkammen en mijn eigen custom modules kan maken op een manier waarmee ik niet het risico loop een on-updatebaar platform te creeeren zoals ik dat nu heb met osCOmmerce.

De training is het zeker waard (al ik niet het volle pond betaald) als je ook maar een beetje omzet van plan bent te draaien en/of aanpassingen wilt maken aan de core.

Het boek heb ik nog niet echt gebruikt, denk meer dat dat een reference wordt voor na de training.

Hier is een stuk van de inhoudsopgave, misschien dat dat je helpt met evalueren:

Chapter 4—MagentoModules 27
Module Structure . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Code Pools . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Module Packages . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Blocks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Controllers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Helpers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Config files . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Template System . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Layout Files . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Template Files . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Mage Application . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Magento’s Request Cycle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Chapter 5—Database Design 43
Resources and Database Connections . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Master Slave Setup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Models and ResourceModels . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
EAV Design . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
EAV versus Normalization . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Entities . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Default Entities . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Defining Entities . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Saving Entities . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Entity Attributes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Attribute Values . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Collections . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

Het is sowieso iig echt voor developers, niet een merchant user guide. Als de boel omgooien je doel is kan ik het boek en de training zeker aanbevelen.

Magento Community
Magento Community

jhschechter
Jr. Member

Total Posts:  5

a clarification please I have an out of the box 1.4.10 installation. i get this error ( it shows a price error and won’t save whenever I try to change anything in an existing product or try to add a new product. please, I need to know what is wrong and how to fix it.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top