Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Set attributi

arakide
Jr. Member

Total Posts:  21

Ciao a tutti, sono nuova del forum e di magento...e ho già una domanda da porvi:
Quando si crea un nuovo prodotto, la prima cosa che viene richiesta è quella di specificare quale set di attributi deve essere associato al prodotto che si sta creando.
Ma se a prodotto creato si volesse cambiare il set di attributi ad esso associato?
Vi chiedo se e come è possibile farlo o se si deve (come temo) ricreare da zero il prodotto specificando il nuovo set che si vuole utilizzare.

Ho visto che è possibile creare ed aggiungere nuovi attributi al set, e questo risolverebbe le cosa, ma dato che nel mio caso il set in questione è il ‘Default’ vorrei evitare di riempirlo con mille attributi che per molti altri prodotti non servono.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

BuzzKill
Jr. Member

Total Posts:  13
Portland, OR

One possible solution might be to export your products into a CSV spreadsheet, then copy and paste the products into new attribute sets (make sure sample products with the attribute sets you desire exist in the export so you can follow the formats).  Then delete the original products and import them back into Magento. This may still take some time and I’ve never tried it, but it seems reasonable and possible with what I know about Magento.
Chao,
Manny

Magento Community
Magento Community

chiaraweb
Guru

Total Posts:  721
Aviano ~ Italy

in effetti non si puo’ farlo dal magento, bisogna farlo direttamente nel db, penso che sia il campo attribute_set_id dentro alla tabella catalog_product_entity

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top