Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Betalningsmetod postförskott

Flotec
Jr. Member

Total Posts:  6
Sweden Stockholm

Hej alla,

har lite problem med att skapa en ny betalningsmetod till magento. Skulle vilja att kunderna
har möjlighet att välja postförskott som betalningsmetod vilket inte finns som standard i Magento.

Har redan läs igenom och försökt använda mig av wiki:n som finns på följande adress:
http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/create-payment-method-module

Allt syns och går att ändra på som det ska i admin delen men inte för kunden när denna ska
betala (frontend).

Någon som har några idéer? Detta måste ju vara en vanlig betalningsmetod i Sverige så skulle
tro att det är fler som har samma problem.

Uppskattar alla förslag och idéer.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Amin Amini
Member

Total Posts:  67
Sweden, Stockholm

Hej Flotec!

Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i modulutvecklingen, men enligt följande tråd så är guiden du länkar till något obsolet. I samma tråd - med start på sid. 6 - ges det mer aktuell info och exempel på hur en betalningsmodul ska kodas.

Vore toppen om du höll oss uppdaterade på hur det går med modulen. Postförskott är utan tvekan en av de viktigaste betalningsmodulerna och det vore bra om den fanns tillgänglig på Magento Connect.

MVH
Amin Amini

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Är det inte Postförskott ungefär samma sak som Cash on Delivery? COD? Då finns det en modul i tråden du länkade till

Magento Community
Magento Community

Flotec
Jr. Member

Total Posts:  6
Sweden Stockholm

Tror wiki:n är uppdaterad sen den först skapades. Senaste ändringen i den
gjordes den 4 juni 2008. Problemet är att den beskriver ett sätt att skapa en
betalningsmetod för kortköp via internet. Läste på ett annat forum att det ev
saknas specifikationer över vilka kort som får användas och att det är därför
den inte syns vid utloggningen (frontend).

Detta är dock inte den typen av betalningsmetod jag är intresserad av. Tror
att Roger kan ha rätt när det gäller “Cash on Delivery” metoden. Vad jag förstÃ¥r
ska den lägga på ett pris för betalningen vilket är exakt det jag vill göra. Han
som har gjort den har dock länkat den till gratis frakt vilket inte riktigt stämmer.
Ska undersöka saken mer under dagen. Återkommer om det händer något.

(Filen är på sidan 12 i den nämnda threaden)

Mvh Flotec

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top