Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento Freelancers ? Waar te vinden ? Ervaringen ?

cosmetics
Jr. Member

Total Posts:  18
The Netherlands

Voor mijn Joomla websites heb ik altijd met volle tevredenheid samengewerkt met freelancers uit Servie en Bosnie. Echter, met
programmeurs uit India heb ik mindere ervaringen.

Met Magento Freelancers heb ik echter nog geen ervaring opgedaan.  Mijn vraag is dan ook hoe jullie in contact komen met Magento Freelancers, (bijvoorbeeld via http://www.maglance.com and http://www.getafreelancer.com) en wat jullie ervaringen (communicatie, tevredenheid etc.......) zijn.

Us usual: Jullie reacties zijn van harte welkom ! Hoe meer hoe beter !

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

Zelf werk ik met coders die ik selecteer via rentacoder.com

En ben erg daar erg tevreden mee omdat

het geld in escrow wordt geplaatst en de coder krijgt pas betaald nadat hij het project heeft opgeleverd via de vooraf opgegeven specificaties
Je aan de hand van de rating de kwaliteit van de coder kunt inschatten

En kom je er helemaal niet uit met de coder dan is er altijd nog de arbitration mogelijkheid.

Je betaald geen kosten deze neemt de coder voor zijn rekening

Zelf betaal ik op dit moment $ 325,-- (inclusief installatie) de coder heeft al wel aan geven dat het de volgende keer iets duurder zal zijn
en ik lever vooraf de meeste pagina’s aan als jpg file

Omgerekend zo’n 200 euro en ik weet dat er bedrijven (ook actief op dit forum) dit dit alleen al nemen voor de installatie

Wel heb ik geleerd om altijd het volgende te eisen
- fully compatible with IE, Firefox and Opera, Safari
- W3C Valid XHTML 1.0 Transitional of strict

voor vragen mag je me altijd mailen

Magento Community
Magento Community

Joachim
Sr. Member

Total Posts:  133
Netherlands

Tja, site ziet er dan ook uit alsof deze €200,- gekost heeft.

Volgens mij werkt het Job Board van Magento zelf prima. Het kost dan wel iets maar het geld komt bij een ‘goede’ partij, Varien, terecht.

Verder zijn er genoeg freelancers actief op het forum.

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Helemaal mee eens dat de huidige website niet optimaal is. We werken op dit moment aan een nieuwe variant en welke $ 325,-- heeft gekost. De huidige variant

Zodra deze live is zal ik het hier melden en ben dan benieuwd naar je mening

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

op www.odesk.com zijn ook veel freelancers actief

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Kosten ?

Voor een normale template zijn de kosten al snel meer dan € 2000,-- terwijl het in India of waar dan ook voor een fractie kan met dezelfde zoniet betere kwaliteit.
voor de installatie vragen enkele aanbieders tegen de € 300,-- terwijl varien het doet voor $ 150,-- toch iets om je vraagtekens bij te zetten.

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Zeker support etc zijn ook belangrijk. Vaak gaat dan ook het urentellertje lopen en dus ook de kosten en dat stukje onderhoud kan ook in India plaatsen

En handel is nu eenmaal verschil van prijs , hoeveelheid en of kennis.

Zelf geloof ik in een combinatie , programmeerwerk in India en vanuit Nederland de controle

Magento Community
Magento Community

Joachim
Sr. Member

Total Posts:  133
Netherlands

Communicatie is essentieel, klopt. Ik ben er wel van overtuigd dat dit binnen Nederland of iig westerse landen beduidend makkelijker is. Evenals het (kritisch) mee denken, er zijn nu eenmaal ook grote culturele verschillen.

€2.000,- is inderdaad erg veel. Goed je kan wel op zo’n bedrag uitkomen bij een volledig custom template maar dan heb je ook wat. Door de kracht van het template systeem van Magento is het mogelijk om erg snel templates te maken. Zo heb ik voor een aantal klanten wel Magento templates gesliced binnen 90 minuten, en wat installatie betreft, zelfs op een kale server heeft het nooit meer dan een uur gekost.

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

turnon - 25 June 2008 04:55 AM

Kosten ?

Voor een normale template zijn de kosten al snel meer dan € 2000,-- terwijl het in India of waar dan ook voor een fractie kan met dezelfde zoniet betere kwaliteit.
voor de installatie vragen enkele aanbieders tegen de € 300,-- terwijl varien het doet voor $ 150,-- toch iets om je vraagtekens bij te zetten.

Hmm ja, voor die 150 heb je een installatie (oftewel stap 1 t/m 5 van de installatie krijg je ervoor). Dat is nog iets anders dan een zinvol werkende webshop.

Uit persoonlijke ervaring merk ik vaak dat de Indiërs / Kroaten een beetje de jaren ‘80 stijl aanhangen qua designs, en vaak niet kunnen tippen de kwaliteit die we in West EU zoeken.

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Morningtime Internet - 16 July 2008 01:49 AM

turnon - 25 June 2008 04:55 AM
Kosten ?

Uit persoonlijke ervaring merk ik vaak dat de Indiërs / Kroaten een beetje de jaren ‘80 stijl aanhangen qua designs, en vaak niet kunnen tippen de kwaliteit die we in West EU zoeken.

mee eens , zelf maak ik altijd jpg files van elke pagina zoals ik hem wil hebben. En dat is hun leidraad en het voorkomt discussies over de look and feel.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top