Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Werken de catalogus prijsregels?

combicart
Member

Total Posts:  31

Heeft iemand al geprobeerd of dat de prijsregels voor de hele catalogus werken? Ik heb zojuist de laatste versie van Magento gedownload en geïnstalleerd met de voorbeeld producten. Als ik een catalogus regel (onder promoties) aanmaak en deze b.v. laat gelden voor een hele categorie dan worden de prijzen niet gewijzigd.

Heeft iemand ditzelfde probleem of is het misschien een bug?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

combicart
Member

Heeft niemand hier verder problemen mee? Ik heb het namelijk nog meerdere keren geprobeerd, maar ik krijg echt geen verandering in de prijzen.

Zou iemand hier bij zijn/haar installatie a.u.b. eens naar kunnen kijken? Ook als het wel werkt hoor ik dat graag!

Alvast bedankt voor de moeite!

Magento Community
Magento Community

Chantal
Member

Total Posts:  68
Netherlands, Hellevoetsluis

Gaat bij mij hopeloos fout. Dit heb ik gedaan:

Categorie aangemaakt.
Simple product in categorie aangemaakt.

Artikel wordt getoond op frontend.

Bij promotions een rule aangemaakt met begin datum en einddatum toegewezen aan NOT LOGGED IN en actief.
Condition is “category is 5”.
En een prijsregel.

Ik klik op Save Rule en dan:

There has been an error processing your request.

SELECT `e`.*, `_table_product_id`.`product_idFROM `catalog_category_entity` AS `e`

INNER JOIN `catalog_category_product` AS `_table_product_idON (_table_product_id.category_id=e.entity_idWHERE (e.entity_type_id '3') AND (_table_product_id.product_id '1')

Trace:
#0 /var/www/lib/Zend/Db/Statement.php(283): Zend_Db_Statement_Pdo->_execute(Array)
#1 /var/www/lib/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(406): Zend_Db_Statement->execute(Array)
#2 /var/www/lib/Zend/Db/Adapter/Pdo/Abstract.php(206): Zend_Db_Adapter_Abstract->query(Object(Varien_Db_Select), Array)
#3 /var/www/lib/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(617): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->query(Object(Varien_Db_Select), Array)
#4 /var/www/lib/Varien/Data/Collection/Db.php(657): Zend_Db_Adapter_Abstract->fetchAll(Object(Varien_Db_Select), Array)
#5 /var/www/app/code/core/Mage/Eav/Model/Entity/Collection/Abstract.php(838): Varien_Data_Collection_Db->_fetchAll(Object(Varien_Db_Select))
#6 /var/www/app/code/core/Mage/Eav/Model/Entity/Collection/Abstract.php(696): Mage_Eav_Model_Entity_Collection_Abstract->_loadEntities(false, false)
#7 /var/www/app/code/core/Mage/Catalog/Model/Resource/Eav/Mysql4/Category/Collection.php(139): Mage_Eav_Model_Entity_Collection_Abstract->load(false, false)
#8 /var/www/app/code/core/Mage/CatalogRule/Model/Rule.php(156): Mage_Catalog_Model_Resource_Eav_Mysql4_Category_Collection->load()
#9 [internal function]: Mage_CatalogRule_Model_Rule->callbackValidateProduct(Array)
#10 /var/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Iterator.php(44): call_user_func(Array, Array)
#11 /var/www/app/code/core/Mage/CatalogRule/Model/Rule.php(147): Mage_Core_Model_Resource_Iterator->walk(Object(Varien_Db_Select), Array, Array)
#12 /var/www/app/code/core/Mage/CatalogRule/Model/Mysql4/Rule.php(52): Mage_CatalogRule_Model_Rule->getMatchingProductIds()
#13 /var/www/app/code/core/Mage/CatalogRule/Model/Rule.php(127): Mage_CatalogRule_Model_Mysql4_Rule->updateRuleProductData(Object(Mage_CatalogRule_Model_Rule))
#14 /var/www/app/code/core/Mage/Core/Model/Abstract.php(236): Mage_CatalogRule_Model_Rule->_afterSave()
#15 /var/www/app/code/core/Mage/Adminhtml/controllers/Promo/CatalogController.php(120): Mage_Core_Model_Abstract->save()
#16 /var/www/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(342): Mage_Adminhtml_Promo_CatalogController->saveAction()
#17 /var/www/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Admin.php(148): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('save')
#18 /var/www/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(146): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Admin->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#19 /var/www/app/Mage.php(427): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#20 /var/www/index.php(40): Mage::run()
#21 {main}

Magento ver. 1.0.19870.4

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

heb jou volgorde aangehouden om het te testen, Chantal. Bij mij werkt het goed, geen foutmeldingen. En frontend wordt de prijsgewijzigd. Zelfde Magento versie.

helaas kan ik nog geen wijs uit de foutmeldingen van Magento, dus kan ik je niet vertellen waar het hem in zit.

Magento Community
Magento Community

combicart
Member

@Chantal en Gui: testen jij de installatie lokaal of via internet?

Misschien dat daar een verschil inzit? Ik test hem lokaal, krijg gelukkig geen foutcode, maar bij mij lijkt het of er helemaal niks wordt aangepast.

Magento Community
Magento Community

Chantal
Member

Total Posts:  68
Netherlands, Hellevoetsluis

combicart - 30 June 2008 03:06 AM

@Chantal en Gui: testen jij de installatie lokaal of via internet?

Lokale Ubuntu Server… Alles werkt perfect en snel hoor.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

internet shared server

Magento Community
Magento Community

Pieter Bezuijen
Jr. Member

Total Posts:  4

Ik had ook problemen met de catalogus-prijsregel, de prijzen werden wel getoond in de productlijst, maar niet op de detailpagina en in de winkelwagen!

Kon het probleem verhelpen door de volgende actie uit te voeren: Klik op \’Regels toepassen\’ op de overzichtspagina van de catalogus prijsregels.

Hoop dat dit werkt bij jullie!

ps. mijn installatie draait live op een shared hosting omgeving

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top