Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 4
gateway module voor MultiSafePay

onepack
Sr. Member

Total Posts:  98
Amsterdam

Beste Magento gebruikers,

Ik ben momenteel bezig een magento module te ontwikkelen voor een Gateway payment service genaamd MultiSafePay.
(http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/create-payment-method-module)
Hiervoor heb ik gekozen omdat de Ideal tarieven bij deze partij niet zo schrikbarend hoog zijn.
Ik loop nu echter tegen wat lastige zaken aan zodat ik momenteel niet verder kan. Ik kan bijvoorbeeld mijn checkout.php page niet benaderen vanuit de /checkout/onepage/ aangezien ik dan of een 404 krijg en als ik het pad hard zet naar de local dir. dan krijg ik een forbidden voor mijn kiezen.
Zijn er anderen die hier eerder aan gewerkt hebben of willen gaan werken of wellicht een oplossing weten?

Groeten,

Mau

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

onePack - 18 June 2008 12:01 PM

Beste Magento gebruikers,

Ik ben momenteel bezig een magento module te ontwikkelen voor een Gateway payment service genaamd MultiSafePay.
(http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/create-payment-method-module)
Hiervoor heb ik gekozen omdat de Ideal tarieven bij deze partij niet zo schrikbarend hoog zijn.
Ik loop nu echter tegen wat lastige zaken aan zodat ik momenteel niet verder kan. Ik kan bijvoorbeeld mijn checkout.php page niet benaderen vanuit de /checkout/onepage/ aangezien ik dan of een 404 krijg en als ik het pad hard zet naar de local dir. dan krijg ik een forbidden voor mijn kiezen.
Zijn er anderen die hier eerder aan gewerkt hebben of willen gaan werken of wellicht een oplossing weten?

Groeten,

Mau

Beste Mau,

er kleven wat nadelen aan deze MultiSafePay:

- bezoekers moeten registreren bij MultiSafePay vóórdat ze kunnen betalen (tussen jouw shop en MultiSafePay komt dus een extra login pagina);
- betalingen komen op rekening van MultiSafePay en worden dáárna pas overgeboekt naar jouw rekening;
- een vergelijkbare dienst van Fast Solutions (FS iDEAL) is onlangs failliet gegaan, waarbij diverse webshop houders hun inkomsten dus kwijt zijn geraakt.

Het is mijn persoonlijke advies, maar toch: je eigen geld in je eigen zakken (dus direct via de Bank-iDEAL). Betaal liever 3 cent meer voor een beetje kwaliteit, dan überhaupt risico te lopen.

Als het om de kosten gaat, kies dan iDEAL Basic. Werkt ook met Magento.

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

morgen is de bucakroo koppeling gereed

Magento Community
Magento Community

onepack
Sr. Member

Total Posts:  98
Amsterdam

Thanx voor jullie terugkoppelingen. Aan de ene kant ben ik het helemaal eens met “Morningtime Internet”. Aan de andere kant is het verschil meer dan 3 cent. het verschil ligt rond de 30 cent en dat is erg veel als de producten die je verkoopt rond de 7 a 9 euro liggen. Het is ook een klantwens vandaar. Inmiddels is Ideal op de site geimplementeerd en dat werkt prima maar ik wil toch kijken of die module het levenslicht kan gaan zien.
Het is natuurlijk nooit handig afhankelijk te zijn van een Gateway. Mochten ze failliet gaan is er natuurlijk altijd de standaard Ideal backup.
Greetz

Magento Community
Magento Community

Marco k.
Jr. Member

Total Posts:  9
the Netherlands

Het aanmaken van een wachtwoord van de klant vind ik ook een minpunt.. je kunt wel alles via hun laten velopen. Ik heb begrepen dat ze ook een duitse bankrekening op hun wenslijstje hebben staan..

Betrouwbaarheid..

Over MultiSafepay
MultiSafepay is een zusteronderneming van Multipay B.V., een Payment Service Provider die sinds de oprichting in 2000 is uitgegroeid tot een onafhankelijke en gerenommeerde intermediair tussen Internetwinkels, consumenten en banken. Meer informatie vindt u op www.multipay.net

^^ Net van de website geknipt..

voordeel vind ik dat creditcard betalingen meteen vrijgegeven worden.

groet,

Marco

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

buckaroo en magento

http://www.opensphere.nl/index.php?option=com_docman&task;=cat_view&gid;=130&Itemid;=335

Magento Community
Magento Community

normally
Jr. Member

Total Posts:  1

Heb je deze module al werkend.
Ook ik heb interesse in deze module.

Magento Community
Magento Community

evakoekkoek
Jr. Member

Total Posts:  12

MultiSafepay heeft inmiddels de koppeling voor Magento gereed. Even een e-mail sturen naar info@multisafepay.com en dat wordt de plugin toegestuurd.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Weet iemand ook of het mogelijk is om op de order detail pagina in de magento admin ook direct de status van een betaling via multisafepay te zien te krijgen?

Nu staat er enkel dat er via multisafepay betaald is maar verder geen transactie id of status van de betaling.
Je moet dus voor elke controlle eerst inloggen op de multisafepay website om te kunnen zien of iets betaald is en dat vind ik vrij omslachtig.
In mijn huidige systeem staan gewoon alle betaal details en zie ik direct als er een status update is van de betaling. zou dat ook graag in magento zien voor multisafepay.

Wie weet er of en hoe dat mogelijk is of dat dat te maken is.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

zou ik even als even vragen of voorstellen bij MultiSafepay zelf. Zij hebben ook de module gemaakt. Het lijkt me dat dit voor meer mensen prettig zou zijn. Overigens krijg ik wel een email als het bedrag is ontvangen, maar alles op één plek lijkt me prettiger.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Uiteraard heb ik dit eerst aan multisafepay gevraagd maar die dachten dat dit by magento niet mogelijk was en adviseerden me te vragen op dit forum hoe andere dat doen en/of opgelost hebben.

Helaas ben ik ondertussen nog diverse andere problemen/tekortkomingen tegengekomen bij multisafepay waardoor ik tweiffel of ik het wel moet gebruiken.

Zo kan een klant die eenmaal in de multisafepay omgeving is maar 2 dingen doen: of de betaling afronden of het geheel sluiten en de shop en de bestelling dus kwijt zijn.
Halverwege de betaling terugkeren naar de shop is dus niet mogelijk en dat is voor mij een zeer groot probleem.
En zo nog diverse tekortkomingen.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook mijn twijfels over had maar dat blijkt toch niet zo’n groot probleem in de praktijk. Heb nu al behoorlijk wat betalingen binnen gekregen via MSP en geen ‘afbrekers’ er tussen.

Een probleem waar ik wel tegen aan loop (vrijdag gemeld bij MSP) is dat het systeem geen factuur aan maakt en erger nog de bestelling helemaal afsluit. Dus je kan achteraf ook niet handmatig een factuur aanmaken.

Op zich zou dat wel moeten kunnen, de gegevens laten zien, wellicht met een API, maar helaas zou ik dat niet kunnen schrijven.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Voor mij is het wel een probleem omdat MSP niet alle betaalopties aanbied of niet zoals ik ze wil en ik dus ook nog gebruik maak van andere betalings providers.
Het is dus goed mogelijk dat de klant naar de MSP betaalpagina gaat en toch uiteindelijk via een andeer betaaloptie wil betalen.

De klant kan nu dus niet terug naar mijn shop om een andere betaaloptie te kiezen en zal als hij dat toch wil de hele shop moeten sluiten en opnieuw opennen met een zeer groot risico dat je de klant helemaal kwijt bent.

Punten die ik met MSP heb zijn:

* je kan enkel een enkelle link naar alle betaalopties opnemen in je shop en niet de betaalopties als aparte opties aanbieden en direct naar de juiste optie doorsturen. ik vind dit altijd zeer slordig en onoverzichtelijk en heb van veel klanten vragen gekregen in het verleden dat ze het niet begrepen.

* de klant moet dus een account aanmaken bij multisafepay (hoewel dat wel makkelijk is door vooringevulde gegevens natuurlijk erg vreemd als je in mijn shop zonder account kan kopen)

* als een klant eenmaal op de multisafepay betaalpagina is zit hij daar gevangen. er is geen annuleren knop om terug naar de webwinkel te gaan. zijn maar 2 opties: betaling helemaal afronden of het scherm sluiten en de shop dus helemaal kwijt zijn. indien een klant dus nog besluit dat hij een product wil toevoegen of toch van een andere betaaloptie die ik in mijn shop bied gebruik wil maken is dat niet mogelijk.

* als de betaling is afgerond moet de klant zelf nog een link klikken om terug naar de shop te gaan, mijn ervaring is dat veel mensen het scherm gewoon sluiten dan en niet terug in de shop komen wat weer gevolgen voor de order kan hebben.

* de status van de betaling is niet zichtbaar in de magento shop. je zal dus voor het controleren van elke betaling steeds bij multisafepay moeten inloggen om te zien of die betaald is wat nogal omslachtig en extra werk is.

Nu schijnen veel van deze punten opgelost te kunnen worden maar dan moet je een ander pakket nemen wat 10 cent per betaling extra kost met een minimum van 1000 transacties. komt dus feitelijk neer op een minimum abbonements kosten van 100 euro per maand.

Magento Community
Magento Community

jpdurman
Jr. Member

Total Posts:  2

Gui - 07 February 2009 12:16 PM

Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook mijn twijfels over had maar dat blijkt toch niet zo’n groot probleem in de praktijk. Heb nu al behoorlijk wat betalingen binnen gekregen via MSP en geen ‘afbrekers’ er tussen.

Een probleem waar ik wel tegen aan loop (vrijdag gemeld bij MSP) is dat het systeem geen factuur aan maakt en erger nog de bestelling helemaal afsluit. Dus je kan achteraf ook niet handmatig een factuur aanmaken.

Op zich zou dat wel moeten kunnen, de gegevens laten zien, wellicht met een API, maar helaas zou ik dat niet kunnen schrijven.

Dit probleem heb ik vandaag ook ontdekt. Ik heb gelijk een mailtje naar MSP gestuurd met het verzoek de module te updaten of uit te leggen wat ik moet aanpassen.
Dit maakt het onhandig voor mijn webshop gezien klanten verwachten een factuur te ontvangen. Daarnaast heb ik voor mijn eigen administratie ook een factuur nodig.

Bijkomend probleem is ook dat de klanten, na betaling met MSP, geen order e-mail krijgen waar mensen die betalen via andere betaalwijzen dat wel krijgen. Enige wat ik krijg is een e-mail van MSP zelf.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Het viel mij ook al op dat er geen order mail verzonden werdt na betaling via MSP.

Ik heb ondertussen berekend dat het gebruik van het MSP connect pakket voor mij op dit moment duurder zou zijn als mijn huidige situatie maar bij enige groei snel goedkoper zou worden ondanks de 1000 transacties die berekend worden.

Problemen voor mij zitten hem er nu eigenlijk voornamelijk in dat het lastig is een nieuw creditcard aansluitnummer te krijgen voor gebruik bij MSP en dat ik zelf de hele koppeling moet laten (ver)bouwen om hem werkend te krijgen zoals ik wil. moet nog gaan uitzoeken wat dat zou gaan kosten.

Het gaat er dan om dat de betaalopties als aparte opties in de shop getoond worden en direct naar de juiste betaalmethodes worden doorgestuurd en er korting gegeven kan worden als iemadn kiest voor betaling via b.v. iDEAL (b.v. lagere verzendkosten).

Maar gezien die punten moet ik dus nog kijken of het dus haalbaar is om MSP te gaan gebruiken.

Zijn er hier overigens mensen die MSP gebruiken in hun magento shop met een connect abbo?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

@jpdurman: Mijn probleem mail is doorgestuurd naar de betreffende persoon, die er maandag weer is....even wachten nog.

Edit
Zo, een uurtje prutsen verder en het is opgelost. Het probleem van het afsluiten van de order alleen dan.

Verander in het volgende bestand:
/magento/app/code/community/Mage/Msp/Model/MspPayment.php

Regel 244 in:

$newState Mage_Sales_Model_Order::STATE_PROCESSING;
Dus COMPLETED vervangen door PROCESSING

Heb het getest op Magento 1.2.1 en het werkt. Er wordt nog geen bevestiging gestuurd maar wel een kan je zelf een factuur maken etc etc.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 4