Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Standaard Nederlandse vertaling aanpassen

Michael_M
Jr. Member

Total Posts:  5

Ik wil graag een paar termen die al vertaald zijn aanpassen aan de specifieke wensen van een klant, maar dat gaat ineens niet meer in versie 1.0.19870.2. Zelfs als ik de vertalingen van de server af haal laat hij ze nog steeds zien. Het lijkt alsof de vertalingen nog ergens anders opgeslagen worden. Heeft iemand ideeën?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

ActusMedia
Member

Total Posts:  46
Netherlands, Enschede

Wat je kunt proberen is eens te kijken naar de locale directory en hoe de teksten daar in de .CSV’s zijn opgeslagen.

Wij werken met de inline translation tool waarmee je in je webshop zelf wijzigingen kunt aanbrengen in de teksten.
Deze optie kun je aanzetten in de Magento admin , settings, vervolgens helemaal linksonderaan zie je de “ Developers “ sectie, waar je ook een optie vindt om je om inline translation te activeren.

Wellicht is dat een oplossing, in ieder geval kun je eenvoudig en snel specifieke vertalingen maken voor je webshop!

Magento Community
Magento Community

Michael_M
Jr. Member

Bedankt, die optie kan ik inderdaad goed gebruiken! Ik ben er inmiddels achter wat het probleem was; hij zette de vertalingen in cache. Voor andere mensen met dit probleem: kijk eens onder “System > Cache Management > Translations”

Magento Community
Magento Community

Michael_M
Jr. Member

Weet iemand waar je de menu-items van de backend kunt vertalen? Er staat een foutje in; “Rapoorten”.

Magento Community
Magento Community

ActusMedia
Member

Total Posts:  46
Netherlands, Enschede

Michael_M - 19 June 2008 01:57 AM

Weet iemand waar je de menu-items van de backend kunt vertalen? Er staat een foutje in; “Rapoorten”.

Beste Michael,

De backend kun je vertalen door de betreffende .CSV files in de map “ locale/nl_NL” te wijzigen.
Zo uit mijn hoofd moet je het volgende bestand openen “ Mage_Adminhtml.csv “ op zoek naar de betreffende tekst welke je wilt wijzigen.

Magento Community
Magento Community

Michael_M
Jr. Member

Blijkbaar staat deze term niet in Mage_adminhtml.csv maar in Mage_reports.csv.

Magento Community
Magento Community

Chantal
Member

Total Posts:  68
Netherlands, Hellevoetsluis

Wil je fouten of verbeteringen ook bij de vertaling hie rop de site indienen? Daarmee help je niet alleen jezelf, maar ook de rest van de community. Thanks!

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

@ actus

Afgelopen donderdag heb ik je een PM gestuurd om de forumregels te respecteren en daar heb je tot op heden niets mee gedaan. En dat verbaasd me je bent immers forum beheerder. Vandaat nu een publieke post

Magento Community
Magento Community

Chantal
Member

Total Posts:  68
Netherlands, Hellevoetsluis

turnon - 21 June 2008 02:08 AM

@ actus

Afgelopen donderdag heb ik je een PM gestuurd om de forumregels te respecteren en daar heb je tot op heden niets mee gedaan. En dat verbaasd me je bent immers forum beheerder. Vandaat nu een publieke post

www.ikbeneenongelukkigemagentouserdiealleenmaaranderenvoordevoetenkanlopen.nl

Zet je in voor de community of ga elders zitten kwekken…

(sorry hoor begin me er nu ernstig aan te ergeren en ik zal denk ik niet de enige zijn)

Magento Community
Magento Community

turnon
Sr. Member

Total Posts:  129

Wacht even.

kwekken deed ik niet meer nadat iemand had voorgesteld om de donaties aan een goed doel te doniren.

Alleen als naderhand de forum beheerder actus en inline mij uitsluiten van alle andere forums hier en bovendien mijn pm box vol laten lopen wordt ik poepie link.

En dan meld ik mij weer even.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top